یکشنبه 15 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار رادان: مداح معروف، مجوز حمل سلاح داشته است

فارس ـ جانشين فرمانده انتظامی کشور با بيان اينکه به خبرهايی مانند تيراندازی يک مداح به مردم نبايد دامن بزنيم، گفت: اين مداح دارای مجوز حمل سلاح بوده و هم اکنون پرونده اين تيراندازی در مرجع قضايی در حال رسيدگی است.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار احمدرضا رادان در پاسخ به سؤال خبرنگاری پيرامون تشريح حادثه تيراندازی يک مداح معروف به سمت مردم گفت: بعضی وقت‌ها به مسائلی بيش از حد پرداخته می‌شود که نبايد اينقدر به آنها اهميت دهيم.

وی ادامه داد: اين مداح معروف دارای مجوز حمل سلاح بوده و در اين زمينه نيز تحقيقات پليس انجام شده و پرونده به مرجع قضايی ارسال شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جانشين فرمانده انتظامی کشور با بيان اينکه احتمالا امروز به پرونده اين مداح در مرجع قضايی رسيدگی می‌شود، گفت: اينکه ما بگوييم آنهايی که مزاحم اين مداح شده‌اند اراذل و اوباش بوده‌اند اينطور نيست، از نظر پليس اراذل و اوباش تعريف خاصی دارند که شامل اين افراد نمی‌شود.

وی تأکيد کرد: توصيه ما به مأموران و کسانی که مجوز حمل سلاح دارند اين است که وسيله دفاعی آخرين وسيله باشد که از آن استفاده می‌شود اما در اين موارد تشخيص فرد مهم است و خود فرد نيز بايد جوابگوی تشخيص خود باشد.

رادان در مورد دستگيری اراذل و اوباش و ۱۲۳ نفر از کيف‌قاپان و زورگيران در تهران، گفت: هنوز تحقيقات از اين ۱۲۳ نفر ادامه دارد و تعداد زيادی هم شاکی جمع‌آوری شده است. ما اطمينان داريم که با اين شواهد و حجم بالای سرقت‌ها قوه قضائيه برخورد قاطعی با آنها خواهد داشت.

وی به حادثه زورگيری از يک استاد دانشگاه اشاره کرد و گفت: روز گذشته زورگيران قصد داشتند با سلاح سرد از يک استاد دانشگاه زورگيری کنند و زمانی که با مقاومت اين فرد روبرو شدند وی را با قمه مجروح کردند.

جانشين فرمانده انتظامی کشور خطاب به خبرنگاران، گفت: بايد بگويم که طی چند روز آينده خبرهای بسيار خوشی در اين زمينه می‌شنويد.

رادان در ادامه به حادثه ربودن يک کودک در شرق کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه اين کودک هنوز پيدا نشده است و فردی هم که به عنوان متهم دستگير شده بود جان باخته و مرگ وی تحقيقات در اين زمينه را دشوار کرده است.

جانشين فرمانده انتظامی کشور در مورد همکاری پليس اينترپل با ايران برای دستگيری خاوری گفت: روند رسيدگی به اين پرونده مانند قبل است و تغييری حاصل نشده، ما به پليس کانادا که ابتدا قبول نمی‌کرد که خاوری در کانادا است گفتيم اگر شما نمی‌توانيد مأموران ما بيايند و خاوری را دستگير کنند.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس در مورد اينکه شايعه شده است خاوری به دفتر حافظ منافع ايران در کانادا برای انجام امور اداری مراجعه کرده است، گفت: من اطلاعی از اين مورد ندارم و نيروی انتظامی نيز مأموری در سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها و دفاتر حفاظت از منافع ندارد.

وی در پايان در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد اينکه چرا حضور گشت‌های پليس در تهران کمرنگ شده است، گفت: ما دو نوع گشت راهور و آگاهی و اطلاعات داريم که هر دو سر جايشان هستند و تغييری در اين گشت‌ها اعمال نشده است حتی در برخی موارد گشت‌های راهنمايی و رانندگی افزايش نيز يافته است.

وی خطاب به خبرنگاری گفت: شايد منظور شما کمرنگ شدن گشت امنيت اخلاقی است که حتی ما در اين زمينه نيز به راهنمايی و رانندگی اجازه داده‌ايم تا با خودروی بدحجاب‌ها برخورد کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016