چهارشنبه 22 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار رادان: قتل های اخير سياسی نيست

جانشين فرمانده نيروی انتظامی گفت: هيچ يک از قتل های رخ داده طی روزهای گذشته جنبه سياسی و امنيتی ندارد و پليس به جد به دنبال رسيدگی به اين پرونده است.

به گزارش مهر، سردار احمد رضا رادان شامگاه سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران، با بيان اينکه پس از اعلام خبر قتل دادستان زابل، گروه جيش العدل مسئوليت آن را برعهده گرفت، افزود: با بررسی های اطلاعاتی صورت گرفته توسط دستگاههای امنيتی اين امر معلوم شد که کار جيش العدال نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: اما پس از بررسی های صورت گرفته مشخص شد اين حادثه هيچ جنبه سياسی و امنيتی نداشته و براساس سرنخ های موجود،علت قتل به يکی از پرونده ها باز می گردد.

سردار رادان افزود: در حال حاضر سرنخ های خوبی از علت قتل دادستان زابل در اختيار پليس قرار دارد و چندين نفر نيز در اين زمينه دستگير شده اند که هيچکدام تبعه کشورهای خارجی نيستند و ايرانی هستند.

جانشين فرمانده نيروی انتظامی در ادامه به وضعيت رسيدگی به پرونده معاون وزير معدن و تجارت اشاره کرد و افزود: بر اساس بررسی های صورت گرفته قتل معاون وزير صنعت، معدن و تجارت نيز هيچ جنبه سياسی و امنيتی نداشته و موضوع علت شخصی دارد و پليس در اين خصوص به سرنخ خای خوبی رسيده است.

سردار رادن همچنين در خصوص قتل عضو هيئت مديره شهر جديد پرند گفت: علت قتل عضو هيئت مديره شهر جديد پرند نيز جنبه سياسی و امنيتی ندارد و مسائل شخصی در اين زمينه دخيل است هر چند به سرنخ های قابل قبول در زمينه قتل عضو هيئت مديره شهر جديد رسيديم ولی کافی نيست ولی نتيجه به اطمينان خاطر مشخص می شود.

جانشين فرمانده نيروی انتظامی ايران در ادامه سخنان خود با اشاره روند اجرای طرح انسداد مرزهای کشور گفت: صرف هزينه در زمينه انسداد مرزها سرمايه گذاری است.

وی ادامه داد: هر گونه هزينه ای که در اجرای طرح انسداد مرزها صورت گيرد سرمايه گذاری در مسير جلوگيری از گسترش قاچاق کالا، شرارت گروهکهای مخالف و معاند و مبارزه با مواد مخدر محسوب می شود و اين امر ضريب امنيت را بالا می برد.

رادان ابراز اميدواری کرد: دولت و مجلس با تخصيص اعتبار مناسب نيروی انتظامی را در اجرا و اتمام اين طرح ياری کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016