دوشنبه 23 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بی‌اعتباری دو بانک خصوصی و شش موسسه اعتباری

خودنويس ـ کسری آل اسحاق ـ شواهد، حکايت از ورشکستگی تعدادی از موسسات مالی و اعتباری دارد. هجوم دارندگان حساب‌ها برای بيرون کشيدن سپرده‌های خود اين خبر را تقويت کرده و هشدار معاون نظارتی بانک مرکزی به آن ابعاد تازه‌ای داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



روزنامه همشهری در روز شنبه ۲۱ دی ماه «گزارش خبری» منتشر کرده است که طی آن معاون نظارتی بانک مرکزی نسبت به مشکل‌دار بودن تعدادی از موسسات مالی و اعتباری که حتی اگر عنوان تحت نظارت بانک مرکزی را بر سر در شعبات خود نسبت کرده‌اند هشدار داده است.

حميد تهرانفر معاون نظارتی بانک مرکزی طی اين مصاحبه گفته است که ليست کليه موسسات مالی اعتباری و بانک‌های خصوصی و دولتی دارای مجوز و مورد تاييد بانک مرکزی در وب‌سايت بانک مرکزی درج شده است و شهروندان می توانند با مراجعه به اين وب سايت از اسامی آنها مطلع شوند.

درحال حاضر، در ميان ليست موسسات دارای مجوز که بر روی وب‌سايت رسمی بانک مرکزی منتشر شده است يک موسسه قديمی به نام موسسه مالی و اعتباری مهر و بانک آينده به چشم نمی‌خورند.

بر پايه مشاهدات ميدانی طی اواخر هفته گذشته به‌ويژه در تهران موسسه مالی اعتباری مهر (که به بانک مهر اقتصاد تغيير نام يافته است) با هجوم دارندگان حساب بر بستن حساب و بيرون کشيدن سپرده‌های خود مواجه شده است اما اين موج هنوز به شهرستان‌ها نرسيده است.

هجوم سپرده‌گذاران برای بستن حساب و بيرون کشيدن سپرده‌ها امريست که به‌لحاظ روانی خود می‌تواند موجبات ورشکستگی بانک‌ها يا موسسات مالی را فراهم کند.

بنا به گزارش تابناک بانک‌های آينده و مهر اقتصاد از فهرست بانک‌های غيردولتی و نام موسسات اعتباری ثامن، ثامن الحجج، عسکريه، کوثر، آرمان و نور از ليست موسسات و بانک‌های مجاز مورد تائيد بانک مرکزی حذف شده است.

وب‌سايت بانک مرکزی در صدر مطالب خبری منتشر شده در وب سايت خود خبری با عنوان «برخی از موسسات حذف‌شده، مجوز خود را دريافت خواهند کرد» منتشر کرده است. يک کارشناس معتقد است که می‌توان اين خبر آن‌را جهت آرام کردن فضا و جو حاکم که می‌تواند باعث ورشکستگی اين موسسات و بانک‌ها شود تلقی کرد.

اين‌که موسسات و بانک‌های حذف شده از ليست دارای مجوز بانک مرکزی با ورشکستگی مواجه شده‌اند هنوز خبر منتشر نشده است اما هجوم دارندگان حساب برای بستن حساب‌ها می‌تواند اين احتمال را بالا ببرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016