شنبه 28 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۸۰درصد معوقات بانکی متعاق به ۳۰ نفر است

• ميانگين مبلغ هر بدهکار ۲/۱ هزارميلياردتومان

شرق: ۸۰درصد مطالبات معوق بانکی در دست ۳۰نفر است. اين خبر را ديروز سخنگوی کميسيون اصل ۹۰ اعلام کرد اما از رقم مطالبات معوق چيزی نگفت.

سيف سه‌روز پيش آخرين رقم مطالبات معوق را ۸۰هزارميلياردتومان اعلام کرد. بر اين اساس ۶۴هزارميلياردتومان از مطالبات معوق بانکی در دست ۳۰نفر است. درواقع هريک از اين ۳۰نفر حدودا دوهزارو۱۰۰ميلياردتومان را بلوکه کرده‌اند و به‌طرق گوناگون از پرداخت آن به شبکه بانکی امتناع می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين رقم اندکی بيش از دو سوم تخلف سه‌هزارميلياردتومانی است که توسط مه‌آفريد خسروی رخ داد.

درواقع اين افراد از زمان دولت احمدی‌نژاد رو آمدند و در دولت او هم شکل گرفتند. اين ادعا را آمار بانک مرکزی تاييد می‌کند.

نشريه ادواری گزيده آمارهای اقتصادی رقم مطالبات معوق را پنج‌هزارميلياردتومان اعلام کرد که با گذشت هشت‌سال يک‌هزارو۵۰۰درصد رشد کرده و به بيانی ديگر ۱۶برابر شده است. درواقع احمدی‌نژاد که در طول هشت‌سال گذشته هر زمان که تريبونی يافت به کاغذ در جيبش اشاره کرد که اسامی مفسدان اقتصادی در آن نوشته شده بود، اما هيچ‌گاه اين اسامی رونمايی نشدند.

رسيدن به اين نتيجه که مفسدان اقتصادی در دولت او ريشه گرفتند چندان بيراه نيست و آمار بانک مرکزی هم اين گفته را تاييد می‌کند که بدون دردسر منابع بانکی را نزد خود نگه داشتند در حالی‌که تورم ۴۰درصدی ارزش دارايی‌های بانک‌ها را به‌شدت کاهش داده است.

اين روند هنوز هم ادامه دارد به‌طوری که مصطفی افضلی‌فرد روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان اردبيل می‌گويد: متاسفانه در گذشته با اين بدهکاران بانکی برخورد جدی نشده و هنوز اين افراد در بازپرداخت بدهی‌های خود سهل‌انگاری می‌کنند. اگر ۲۰درصد از منابع و مصارفی که بانک‌ها در اختيار اين افراد قرار داده‌اند، دريافت شود بخشی از مشکلات کشور مرتفع می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016