شنبه 28 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ترور يک ديپلمات ايرانی در صنعا

فارس: يک ديپلمات ايرانی به ضرب گلوله افراد مسلح در صنعاء پايتخت يمن ترور شد و اخبار ضدونقيضی درباره کشته يا زخمی شدن وی منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه خبری الجزيره در خبری فوری اعلام کرد که يک ديپلمات ايرانی به ضرب گلوله افراد مسلح در صنعاء پايتخت يمن کشته شده است.

يک سايت خبری يمن اعلام کرد که مسئول مالی سفارت ايران در صنعا به ضرب گلوله افراد مسلح کشته شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سايت يمن پرس نيز گزارش داد که اين مقام مسئول مقابل منزلش در صنعا پايتخت يمن کشته شده است.

خبرگزاری شينهوای چين نيز گزارش داد که ديپلمات ايرانی در اين حمله کشته شده است.

اين در حالی است که شبکه خبری الميادين اعلام کرده است که اين ديپلمات ايرانی به ضرب گلوله افراد مسلح درجنوب صنعاء مجروح شده است.

خبرگزاری الاخباريه يمن به نقل از يک منبع گزارش داد که يک مقام بلندپايه سفارت ايران در اين حمله به شدت زخمی شده است.

اين منبع اعلام کرد که افراد مسلح سوار بر يک دستگاه خودرو قصد تلاش برای ربودن" أسدی" مسئول سفارت ايران در صنعا پايتخت يمن را داشتند که با مقاومت وی و همراهانش روبرو شدند و در نتيجه ربايندگان به سمت وی تيراندازی کردند و مجبور به فرار شدند.

اين منبع تاکيد کرد که مسئول ايرانی در اين حمله از ناحيه سينه به شدت زخمی شده است که بلافاصله به بيمارستانی يمنی- آلمانی به بخش مراقبت های ويژه منتقل شد.

اين خبرگزاری به نقل از يک منبع بيمارستانی اعلام کرد که حال اين ديپلمات ايرانی بسيار وخيم و خطرناک است ولی به دليل اينکه به موقع به بيمارستان منتقل شده است، احتمال زنده ماندن وی بسيار بالا است.

اين دومين بار است که آدم رباها ديپلمات های ايرانی در يمن را می ربايند. آدم رباها چند ماه پيش نيز توانستند «نور احمد نور » مسئول سفارت ايران را بربايند که از سرنوشت وی اطلاعی در دست نيست.

هنوز مقامات رسمی يمن به خبر ترور ديپلمات ايرانی واکنش نشان نداده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016