یکشنبه 29 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سوريه اظهارات منتسب به اسد مبنی بر عدم تمايل به کناره‌گيری را تکذيب کرد

راديو فردا ـ رسانه‌های دولتی سوری روز يک‌شنبه ۲۹ دی گزارش خبرگزاری روسی اينترفکس را در مورد اين‌که بشار اسد، رييس‌جمهوری سوريه، گفته‌است که «قصد واگذاری قدرت را ندارد»، «غيردقيق» خواندند.

خبرگزاری اينترفکس روز يک‌شنبه نوشته بود که بشار اسد اين اظهارات را در آستانه کنفرانس بين‌المللی صلح سوريه و در ديدار با نمايندگان پارلمان روسيه که روز شنبه وارد دمشق شدند بيان کرده‌است.

به نوشته اينترفکس، بشار اسد در اين ديدار گفته‌است که «اگر می‌خواستيم تسليم شويم از همان آغاز کار تسليم می‌شديم. ما برای پاسداری از کشور ايستاده‌ايم و موضوع تسليم خارج از حوزه بحث است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اينترفکس نوشته‌بود که وی اين مطلب را در پاسخ به اين پرسش نمايندگان روس که «برخی کشورهای غربی و برخی رهبران مخالفان معتقدند وی بايد از صحنه سياست خارج شود» اظهار داشته‌است.

به نوشته خبرگزاری رويترز، تلويزيون دولتی سوريه با اعلام اين‌که «بشار اسد با اينترفکس مصاحبه نداشته»، مطالب درج‌شده در اين خبر اينترفکس را «غير دقيق» خوانده‌است.

اينترفکس در خبر خود نگفته‌بود که بشار اسد مصاحبه‌ای با اين خبرگزاری داشته‌است.

بنا بر گزارش‌های دريافتی، تلويزيون دولتی سوريه توضيح بيشتری در مورد اين‌که کدام بخش از گزارش اينترفکس غيردقيق بوده، نداده‌است.

مسئله نقش بشار اسد در آينده سياسی سوريه در حالی مطرح می‌شود که مذاکرات صلح ژنو ۲ که از آن به عنوان جدی‌ترين تلاش جهانی برای پايان دادن به نزاع سه‌ساله سوريه ياد می‌شود قرار است روز چهارشنبه اين هفته آغاز شود.

ائتلاف ملی سوريه، متشکل از بخش مهمی از گروه‌های مخالف حکومت بشار اسد، روز شنبه اعلام کرد که در مذاکرات صلح «ژنو۲» شرکت خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، دولت بشار اسد که همواره از شورشيان مخالف خود با عنوان «تروريست» ياد کرده در آستانه برگزاری کنفرانس ژنو ۲ مقداری از خود نرمش نشان داده اما تأکيد کرده‌است که بشار اسد از مقام رياست‌جمهوری کناره‌گيری نخواهد کرد.

در همين حال گروه‌های ائتلاف ملی سوريه اعلام کرده‌اند که حضورشان در کنفرانس هفته آينده در سوئيس تنها با يک هدف صورت می‌گيرد و آن «سرنگونی بشار اسد» است.

با اين حال به گزارش خبرگزاری فرانسه، رهبران غربی از اين‌که اپوزيسيون سوريه تصميم گرفته است که هفته آينده در کنفرانسی شرکت کند که نمايندگان رژيم بشار اسد نيز در آن حضور دارند استقبال کرده‌اند.

بنا بر اين گزارش، جان کری، وزير خارجه آمريکا، اين تصميم ائتلاف ملی سوريه را «شجاعانه» خوانده و گفته‌است: «اين راهی است که نهايتاً به آينده‌ای بهتر برای تمامی سوری‌ها ختم می‌شود.»

بريتانيا، فرانسه، و آلمان نيز از تصميم اپوزيسيون سوريه برای حضور در کنفرانس ژنو ۲ ابراز خرسندی کرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016