دوشنبه 30 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افخم: ايران بدون پذيرش پيش شرط در اجلاس ژنو ۲ شرکت می کند

تهران - ايرنا - مرضيه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: جمهوری اسلامی ايران بدون پذيرش هيچگونه پيش شرطی در اجلاس ژنو ۲ شرکت می کند.

به گزارش ايرنا از اداره کل ديپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، سخنگوی وزارت امور خارجه درباره دعوت از جمهوری اسلامی ايران در کنفرانس ژنو۲ و در پاسخ به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا، اظهار داشت:ما همواره با رد هرگونه پيش شرط، از هر راهکار سياسی برای حل بحران سوريه حمايت کرده و جزو اولين کشورهايی بوده ايم که بر گفت و گو و راه های مسالمت جويانه به عنوان تنها راه حل برای پايان دادن به بحران سوريه تاکيد داشته ايم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی خاطرنشان کرد: از نظر ما کنفرانس ژنو۲ می تواند زمينه های مناسب برای برداشتن گام های موثر در اين چارچوب را فراهم سازد.

افخم با تاکيد بر نقش و اهميت ايران در کمک به يافتن راه حل بحران سوريه و دعوت به عمل آمده از ايران، تصريح کرد: پيش از اين نيز اعلام کرده ايم، هيچ گونه پيش شرطی را برای حضور و مشارکت در ژنو ۲ نمی پذيريم و براساس دعوت رسمی به عمل آمده، ايران بدون پيش شرط در اين کنفرانس شرکت می کند.

افخم پيش از اين در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سياسی ايرنا در پاسخ به سوالی مبنی بر دعوت دبير کل سازمان ملل از ايران برای حضور در نشست ژنو ۲ و نيز اظهار نظر برخی کشورها مبنی بر پذيرفتن پيش شرط ها از سوی تهران جهت شرکت در اين نشست، افزود: جمهوری اسلامی ايران بدون پيش شرط در مذاکرات حل بحران سوريه شرکت می کند.

بان کی مون دبير کل سازمان ملل، روز يکشنبه ( به وقت محلی) در يک نشست خبری در نيويورک، از ايران دعوت کرد تا در نشست بين المللی صلح سوريه موسوم به ژنو ۲ شرکت کند.

کنفرانس ژنو ۲ از روز چهارشنبه هفته جاری در شهر مونترو در کشور سوئيس برگزار می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016