سه شنبه 1 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابتکار: خود را برای محيط زيست کشور فدا می کنم

تهران - ايرنا - معاون رييس جمهوری و رييس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: حاضريم به جای طبيعت ايران، فدا شويم.

به گزارش خبرنگار علمی ايرنا، معصومه ابتکار که روز سه شنبه به مناسبت هفته هوای پاک به ارائه گزارش زيست محيطی کشور در شورای شهر تهران پرداخت، به موضوع تيراندازی به گوزن زرد ايرانی پارک پرديسان اشاره کرد و گفت: اين يک حادثه نادر است که تحليل های خاص خودش را دارد.

وی اظهار داشت: اينکه چرا اين کار انجام شد شايد پيامی برای سازمان محيط زيست است، اما اين سازمان با جديت به وظايف خود در راستای حفظ محيط زيست و شکار غيرمجاز ادامه خواهد داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ابتکار ادامه داد: در حدود چهار ماه گذشته، از ۱۴۰ مورد تخلفات سنگين در زمينه شکار و صيد در استان تهران جلوگيری شد و سازمان، برنامه های مدونی برای جمع آوری سلاح های غيرمجاز دارد.

وی تاکيد کرد: تيراندازی به سمت گوزن زرد ايرانی که در محدوده حفاظتی پارک پرديسان نگهداری می شد، ما را از انجام وظايف خود باز نمی دارد به گونه ای که حاضريم خود را برای محيط زيست کشور فدا کنيم.

رييس سازمان حفاظت محيط زيست درباره لايحه هوای پاک توضيح داد: اين لايحه درا بتدا در قالب طرح کاهش آلودگی هوا مطرح شده بود که بعد از بررسی های تخصصی در کميسيون کشاورزی مجلس به لايحه هوای پاک تغيير نام داد و قرار است به صورت يک لايحه به مجلس ارسال شود.

وی اظهار داشت: اميدواريم تا دو ماه آينده اين لايحه در قالب يک قانون روزآمد، موثر و مطابق با ا ستانداردهای جهانی در مجلس شورای اسلامی به تصويب برسد.

ابتکار گفت: برنامه کاهش آلودگی هوا در تهران از سال ۷۹ آغاز شد اما متاسفانه در يک برهه زمانی، معلق ماند که بايد تلاش کنيم تا زمان از دست رفته جبران شود.

وی گفت: زمانی که وضعيت آلودگی هوای تهران به مرحله هشدار و اضطرار می رسد يک سری راه حل های کوتاه مدت مانند اجرای طرح زوج و فرد خودروها از در منازل اجرا می شود که به اعتقاد ما اين اقدامات، تاثير چندانی ندارد.

معاون رئيس جمهوری ادامه داد: در مذاکراتی که با راهور ناجا داشتيم پيشنهاد داديم محدوديت های تردد در زمان اضطرار هوا بر روی سن خودروها و ميزان آلايندگی خودروها متمرکز شود که خوشبختانه راهور ناجا اعلام کرد با نصب دوربين های جديد در سطح شهر تهران، توان شناسايی اين نوع خودروها را دارد.

وی تاکيد کرد: مشکل اصلی کنونی آلودگی هوای تهران، سوخت غيراستاندارد است که با وزارت نيرو مکاتباتی داشتيم تا هرچه زودتر سوخت خود را به حد استاندارد برسانند.

وی افزود: در اين مورد به هيچ عنوان کوتاه نخواهيم آمد و همچنين خودروسازان مکلف شده اند تا در توليدات خود استاندارد يورو ۴ را رعايت کنند که در اين زمينه به توافقات خوبی دست يافته ايم.

ابتکار تصريح کرد: متاسفانه حتی استاندارد يورو ۲ هم در خودروهای کنونی اعمال نشده است.

وی گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی هم جزو برنامه های قطعی است که شهرداری و شورای شهر بايد نسبت به اجرای آن توجه بيشتری داشته باشند.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ادامه داد: تعويض کاتاليست در لنت ترمز خودروها نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا دارد که براين اساس، سه سال پيش در شورای شهر مصوب شده بود کاتاليست ۸۰ هزار تاکسی تعويض شود که متاسفانه آنطور که بايد اجرا نشده است.

وی تاکيد کرد: اکنون ديگر ساختار تحريم ها در کشور رو به فروپاشی است از اين رو، بسياری از محدوديت های کنونی کاسته خواهد شد.

ابتکار درمورد صندوق ملی محيط زيست نيز گفت: صندوق ملی محيط زيست راه اندازی شد و اولين جلسه مجمع اين صندوق نيز تشکيل شده است، اعتبار مناسبی برای امسال درنظر گرفته شده که به دولت و مجلس پيشنهاد کرديم که منتظر تصويب آن هستيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016