دوشنبه 7 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت و احضار چندين فعال مدنی کُرد در شهر مريوان

يک منبع مطلع به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که روز شنبه ۵ بهمن ماه نيروهای امنيتی شهر مريوان دانا لنجاوايی، دانشجو دانشگاه پيام نور سنندج را در محل کار خود بازداشت کردند. او سپس توسط اين نيروهای به بازداشتگاه اداره‌ اطلاعات اين شهر منتقل شده است. در عصر همين روز دو دانشجوی ديگری دانشگاه آزاد مريوان به نامهای هيمن بيگلر و آرش مولودی توسط ستاد خبری اداره‌ اطلاعات اين شهر احضار شده و بعد از مراجعه اين دو فعال مدنی کُرد به ستاد خبری برای چندين ساعت بازجويی شده و سپس آزاد شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين فعال حقوق بشر در ادامه افزود که روز يک شنبه ۶ بهمن ماه در ادامه احضار و بازداشت فعالين مدنی کُرد در شهر مريوان، سوران دانشور از فعالين سابق دانشجويی به ستاد خبری اداره‌ اطلاعات اين شهر احضار شده و در انجا بعد از بازجويی کوتاه آزاد شده است. همچنين پيشتر در روز جمعه ۲۳ دی ماه سال ۹۱ دانا لنجاوايی و ژيار سلامتيان از دانشجويان دانشگاه پيام نور مريوان بعد از احضار به ستاد خبری، بازداشت شده بودند.

اين فعال حقوق بشر در پايان افزود طی چند سال گذشته فعالين فرهنگی، دانشجويی و اعضای انجمن سبز چيای مريوان از سوی اداره‌ اطلاعات شهر مريوان تحت تهديد، احضار و بازداشت بوده‌اند تا به فعاليتهای خويش خاتمه بدهند. بعد از اعدام سه زندانی سياسی کُرد به نامهای حبيب الله گلپری‌پور، رضا اسماعيلی مامدی و شيرکو معارفی ، در روز سه شنبه ۱۴ آبان ماه تعدادی از فعالين مدنی کُرد در شهر مريوان تجمعی اعتراضی را برگزار کردند و در اين روز دانا لنجاوايی به ستاد خبری احضار شد.

‫انجمن سبز چيای مريوان، توسط تعدادی از فعالين مدافع محيط زيست تاسيس شده و در طول چند سال گذشته در بسيج نيروهای داوطلب برای مهار آتش سوزی درختان که در اطراف شهر مريوان رخ داده مشارکت فعال داشته است. اين انجمن همچنين چندين دوره آموزشی به منظور آفزايش آگاهی روستايان در خصوص مسائل محيط زيست و جلوگيری از شکار حيوانات در مناطق روستايی حومه‌ مريوان بزگرار کرده است‬‎.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016