پنجشنبه 10 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ادوارد اسنودن نامزد جايزه صلح نوبل شد

بی بی سی - ادوارد اسنودن، افشاگر اطلاعاتی، توسط دو سياست‌مدار نروژی به عنوان يکی از نامزدهای دريافت جايزه صلح نوبل امسال معرفی شده است.

معرف‌های او از تلاشهايش برای افشای برنامه‌های گسترده جاسوسی دولت آمريکا به عنوان ابزاری برای جاری شدن صلح در جهان ياد کرده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بارد ويگار، وزير پيشين محيط زيست نروژ و اسنرد والن، هر دو از اعضای حزب چپ و سوسياليست نروژ در نامه ای نام آقای اسنودن را به کميته جوايز نوبل معرفی کرده اند.

مهلت معرفی نامزدهای جايزه نوبل تا چند روز ديگر (اول فوريه) پايان می‌يابد.

با وجود اين، آقای اسنودن برای دريافت چنين جايزه معتبری بايد با فهرستی از ديگر نامزدهای فعال صلح در جهان رقابت کند.
'اسنودن مدارک دزديده شده را بازگرداند'

همزمان با انتشار خبر نامزدی ادوارد اسنودن برای دريافت جايزه نوبل صلح، جيم کِلپِر، مدير کل سرويس جاسوسی آمريکا خواستار بازگردانده شده اسنادی شد که به گفته او آقای اسنودن "دزديده" است.

آقای کلپر که روز چهارشنبه (۲۹ ژانويه - نهم بهمن) در کنگره آمريکا سخن می‌گفت، ادعا کرد اقدامات افشاگرانه ادوارد اسنودن در يکسال گذشته، به امنيت ملی آمريکا ضربه زده و باعث شده نهادهای اطلاعاتی اين کشور فرصت دسترسی به اطلاعات بسيار سودمندی را که از طريق شرکای امنيتی خود کسب می‌کردند، از دست بدهند.

کليک ادوارد اسنودن که پيش‌تر کارمند نهادهای امنيتی و اطلاعاتی آمريکا بوده، سال گذشته پس از ترک آمريکا کليک مدارکی را در اختيار رسانه‌ها گذاشت که از جاسوسی گسترده سازمان امنيت ملی آمريکا (ان.اس.ای) از شهروندان و رهبران سراسر جهان پرده برداشت.

او اکنون در روسيه به سر می‌برد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016