شنبه 12 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جلوگیری از مراسم دو اعدامی اهواز و بازداشت دست‌کم سه نفر

رادیو زمانه - پس از اعدام هاشم شعبانی و هادی راشدی، دو زندانی سیاسی عرب در اهواز، مسئولان وزارت اطلاعات نه اجساد آن‌ها را به خانوده‌هایشان تحویل داده‌اند و نه اجازه داده‌اند مراسمی برای این دو برگزار شود. مأموران به تجمع اعتراضی جوانان حمله کرده و دست‌کم سه نفر را بازداشت کرده‌اند.

hashem-shabani-hadi-rashedi.jpg
هاشم شعبانی و هادی راشدی در روز یکشنبه ششم بهمن‌ماه جاری اعدام شدند

به‌گزارش هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مسئولان امور از تحویل اجساد هادی راشدی و هاشم شعبانی خودداری کرده و خانواده این دو زندانی اعدام‌شده را تهدید کردند که اگر مراسمی در مسجد برگزار کنند تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

هاشم شعبانی و هادی راشدی در روز یکشنبه ششم بهمن‌ماه جاری اعدام شدند اما اداره اطلاعات اهواز خبر اعدام آن‌ها را سه روز بعد به خانواده‌‌هایشان اطلاع داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نهادهای امنیتی همچنین به خانواده‌ها گفته‌اند فقط می‌توانند ظرف مدت ۲۴ ساعت در منزل مراسم خود را برگزار کنند و مردم حق اجتماع در خانه آن‌ها را ندارند.

بنا به این گزارش، ماموران وزارت اطلاعات به خانواده اعدام‌شدگان گفته‌اند باید به هرکس که به منزلشان مراجعه کرد اعلام کنند که فرزندانشان مجرم بودند و نظام جمهوری اسلامی آن‌ها را اعدام کرد.

روز چهارشنبه ۹ بهمن‌ماه که خبر اعدام این دو فعال فرهنگی عرب پخش شد شماری از جوانان منطقه ضمن در دست داشتن عکس اعدام‌شدگان در محل تجمع کردند که با دخالت نیروهای امنیتی و بازداشت دست‌کم سه تن از آن‌ها همراه بود.

هاشم شعبانی‌نژاد و هادی راشدی همراه با محمدعلی عموری‌نژاد، جابر آلبوشوکه و مختار آلبوشوکه عضو موسسه فرهنگی “الحوار” بودند. دادگاه انقلاب به اتهاماتی مانند “محاربه” و “اقدام علیه امنیت ملی” آن‌ها را به اعدام محکوم کرد. احکام اعدام آن‌ها توسط شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور تأیید شد و این دو چندی پیش توسط اداره اطلاعات اهواز به مکانی نامعلوم انتقال داده شدند تا حکم اعدام آن‌ها اجرا شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016