شنبه 12 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واريز اولين قسط دارايی هايی محدود شده ايران به حسابی در سوييس

تهران - ايرنا - سيد عباس عراقچی عضو ارشد تيم مذاکره کننده هسته ای اعلام کرد: اولين قسط از ۴.۲ ميليارد دلار دارايی های محدود شده ناشی از درآمد نفتی ايران امروز (اول فوريه / ۱۲ بهمن ماه ) به حساب مربوطه در سوئيس واريز شد.

معاون امور حقوقی و بين الملل وزير امور خارجه درحاشيه مراسم ترحيم خواهر مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد رياست جمهوری در پاسخ به اين سوال خبرنگار سياسی ايرنا که گفته شده است، پرداخت اولين قسط از دارايی های محدود شده ايران به دليل همزمانی امروز با تعطيلات آخر هفته در کشورهای اروپايی و آمريکا دو روز ديگر واريز خواهد شد، افزود: تا آنجا که اطلاع دارم همه اقدامات لازم انجام شده و نقل و انتقالات صورت گرفته و پول به حساب مربوطه در سوئيس واريز شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عراقچی در عين حال تصريح کرد: به دليل تعطيلات آخر هفته در اروپا (روزهای شنبه و يکشنبه) عمليات بانکی انتقال آن به حساب بانک مرکزی روز دوشنبه انجام می شود. بنابراين از نظر ما هيچ مشکل خاصی وجود ندارد.

بر اساس توافق ژنو يا همان برنامه اقدام مشترک ايران و ۱+۵، ۴.۲ ميليارد دلار از دارايی های محدود شده ايران ناشی از درآمدهای نفتی طبق جدول زمانبندی مشخص شده ای در هشت قسط آزاد خواهد شد.

بر اين اساس، نخستين قسط در اول فوريه (۱۲ بهمن) به مبلغ ۵۵۰ ميليون دلار به حساب مربوطه در سوئيس واريز شده است.

قسط دوم در اول مارس (۱۰ اسفند) به مبلغ ۴۵۰ ميليون دلار، قسط سوم در ۷ مارس (۱۶ اسفند )به مبلغ ۵۵۰ ميليون دلار، قسط چهارم در ۱۰ آوريل (۲۱ فروردين ۹۳) به مبلغ ۵۵۰ ميليون دلار، قسط پنجم ۱۵ آوريل (۲۶ فروردين)۴۵۰ ميليون دلار و قسط های ششم، هفتم و هشتم به ترتيب در تاريخ های ۱۴ می (۲۴ ارديبهشت)، ۱۷ ژوئن (۲۷ خرداد ) و ۲۰ جولای - ژوئيه (۲۰ تير ۹۳) هر يک به مبلغ ۵۵۰ ميليون دلار پرداخت خواهد شد.

عضو ارشد تيم مذاکره هسته ای همچنين در پاسخ به اين سوال خبرنگار سياسی ايرنا که چرا مکان مذاکرات جامع از نيويورک به وين تغيير کرد؟ گفت: اخبار پيشين هيچ کدام مستدل و قطعی نبود. تنها قرار بود مذاکرات در يکی از مقرهای سازمان ملل برگزار شود.

عراقچی در عين حال گفت: شرايط سياسی در نيويورک برای برگزاری مذاکرات چندان آمادگی برای اين منظور نداشت و از سوی ديگر ژنو در ۱۱ فوريه ميزبان دور بعدی مذاکرات نمايندگان دولت سوريه و معارضان است که خيلی مطلوب نبود مذاکرات تداخل يابد؛ از اين رو، وين مناسب ترين مکان برای برگزاری مذاکرات آتی ايران و ۱+۵ است.

عضو ارشد تيم مذاکره کننده هسته ای ايران تاکيد کرد: محل خيلی مهم نيست، محتوای مذاکرات مهم است که اميدواريم نتيجه بخش باشد.

معاون وزير امور خارجه در پاسخ به پرسش ديگر خبرنگار سياسی ايرنا درباره سطح مذاکرات ۲۸ بهمن ماه در وين اظهار داشت: مذاکرات با حضور دکتر محمد جواد ظريف وزيرامورخارجه و خانم کاترين اشتون مسوول سياست خارجی اتحاديه اروپا آغاز می شود و مديران سياسی وزارت خارجه هر هفت کشور نيز حضور خواهند داشت.

وی همچنين درباره اينکه آيا ايران اين دور از مذاکرات را براساس طرح جامعی که از قبل ارائه کرده بود، ادامه می دهد يا اينکه طرفين با پيشنهادهای جدی وارد مذاکره می شوند، گفت: مسلما در هر دوره ای ما ايده ها و پيشنهادات جديدی ارائه خواهيم داد اما اصول ما در مذاکرات مشخص بوده و آن دفاع از حقوق مسلم ملت ايران است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016