سه شنبه 15 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعدامی نجات يافته بجنوردی يک درجه تخفيف مجازات گرفت

بجنورد - ايرنا - رييس کل دادگستری خراسان شمالی اعلام کرد: مجازات اعدامی نجات يافته بجنوردی با يک درجه تخفيف به حبس ابد تبديل شد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام ˈنورالله قدرتیˈ روز سه شنبه در نشستی با خبرنگاران گفت: درخواست عفو اين محکوم اعدامی به رياست قوه قضاييه ارجاع شد که پس از بررسی نهايی با يک درجه تخفيف آن موافقت شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين جوان ۳۷ ساله سه سال پيش به دليل حمل يک کيلوگرم ماده مخدر شيشه به اعدام محکوم شده بود که حکم اعدام وی سحرگاه ۱۷ مهر امسال اجرا شد اما وی به طرز معجزه آسايی از مرگ رهايی يافت و روز بعد با مشاهده علايم حياتی، جسد وی از سردخانه به بيمارستان منتقل شد.

اين خبر به موضوع داغ رسانه های داخلی و خارجی تبديل شد و گمانه زنی بر سر اعدام مجدد وی مدتها بحث روز کارشناسان و رسانه ها بود که برخی از مراجع تقليد نيز در اين خصوص ابراز نظر کردند و سرانجام رييس قوه قضاييه اعلام کرد که اعدام مجدد اين فرد با رافت اسلامی سازگاری ندارد.

رييس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: محکومان به حبس ابد بايد از زمان عفو به مدت ۱۰ سال در زندان مانده و سپس درخواست عفو کنند که در صورت موافقت با تقاضای آنان، زندانی آنان به ۱۵ سال زندان کاهش خواهد يافت.

حجت الاسلام قدرتی اضافه کرد: بعد از گذشت پنج سال از تحمل حبس، زندانی می تواند برای بار سوم تقاضای بخشش کند که در صورت موافقت، مجازات زندانی وی به پنج سال خواهد رسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016