شنبه 19 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون رئیس جمهور: گشت ارشاد نیازمند بازبینی است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: نیروی انتظامی آخرین دستگاهی است که باید در مورد حجاب و عفاف اقدام کند و طرح حجاب و عفاف که تحت "قانون راهکار توسعه و گسترش حجاب و عفاف" قرار دارد؛ نیازمند تجدیدنظر و بازبینی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "شهیندخت ملاوردی"، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشستی که برای پاسخ به سوالات کاربران فضای مجازی برگزار شده بود، در پاسخ به سوال یکی از کاربران در مورد گشت ارشاد و دیدگاه معاونت زنان درباره این مسئله گفت: "قانون توسعه راهکارهای گسترش حجاب و عفاف" به ۲۶ الی ۲۸ دستگاه اجرایی ابلاغ شده است که یکی از آن‌ها نیروی انتظامی است. این دستگاه باید در مرحله آخر قرار بگیرد اما به علت آنکه دستگاه‌های دیگر وظایف خود را در این مورد انجام ندادند؛ نیروی انتظامی به این مسئله وارد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: در قانون اساسی کشور ما در مورد عفاف و حجاب به برخورد با بی‌حجابی اشاره شده است. نگرانی ما در این زمینه به دو شکل است؛ اولین نگرانی ما این است که مسئله ارزش‌های ما را از بین می‌برد و دومین نگرانی اینکه ارزش‌ها را مخدوش می‌کند. بنابراین این مسئله نیازمند تجدیدنظر و بازدید است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: طبق ماده ۲۲۷ قانون پنجم توسعه دولت موظف است سند امنیت اجتماعی برای زنان را تدوین کند که اخیراً یک مهلت سه ماهه به این سند داده شده و وظیفه آن به معاونت زنان محول شده است. اما متوجه شدیم که دولت قبلا این وظیفه را به وزارت کشور واگذار کرده بوده بنابراین وزارت کشور سندی را در این مورد تدوین کرده است. اما این سند نهایی نیست و در کمیسیون فرهنگی دولت درحال بررسی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016