چهارشنبه 23 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايران برای جنگ با آمريکا اعلام آمادگی کرد

راديو بين المللی فرانسه ـ رئيس ستاد کل نيروهای مسلح جمهوری اسلامی ايران، با «بلوف سياسی» خواندن اظهارات مقام‌های آمريکايی مبنی بر به کارگيری گزينه نظامی در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای با ايران، برای «جنگ تعيين‌کننده» با آمريکا و اسرائيل اعلام آمادگی کرد.

حسن فيروزآبادی رئيس ستاد کل نيروهای مسلح ايران، امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با «رژيم صهيونيستی» خواندن دولت اسرائيل اظهار داشت: «برای اين نبرد، سالهاست که برنامه‌ريزی کرديم، رزمايش‌های مختلف انجام داده ايم و نيروهايمان نيز آماده هستد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فيروزآبادی افزود: «اگر جنگی عليه ايران رخ دهد، ميدانی برای دشمن باقی نخواهيم گذاشت و خودشان هم اين موضوع را می‌دانند.»

درحالی که طی هفته‌های گذشته، برخی از مقام‌های دولت آمريکا اعلام کرده‌اند که در مورد ايران تمام گزينه‌ها روی ميز است، رئيس ستاد کل نيروهای مسلح ايران گفت: «در دهه گذشته آنها گزينه حمله نظامی را بررسی کردند، نيروهايشان را هم آوردند اما به اين نتيجه رسيدند که نمی‌توانند و رفتند. حالا هم که اين حرف‌ها را می‌زنند، بلوف سياسی است.»

اين اظهارات رئيس ستاد کل نيروهای مسلح ايران درحالی است که طی روزهای اخير در ايران شعارهايی همچون «ما برای نبرد بزرگ آماده‌ايم» و يا «ما مشتاق گزينه‌های روی ميز هستيم» روی پلاکاردهايی در راهپيمايی ۲۲ بهمن و همچنين در بيلبوردهايی در سطح شهر تهران ديده شده است.

سال گذشته نيز احمد وحيدی، وزير دفاع دولت محمود احمدی نژاد، گفته بود که نيروهای نظامی ايران «برای يک نبرد بزرگ» آماده شده‌اند.

به گفته وزير دفاع سابق ايران «از آنجا که در عصر ظهور هستيم، اين جنگ از جنگ‌های بسيار مهم است.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016