دوشنبه 5 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طرح سوال از وزير ارشاد درباره مقاله روزنامه آسمان به هيات رييسه مجلس ارائه شد


تهران- ايرنا- سخنگوی کميسيون فرهنگی با اشاره مقاله روزنامه آسمان درباره قصاص و توقيف اين روزنامه گفت: جمعی از نمايندگان مجلس شورای اسلامی طرح سوال از «علی جنتی» وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی را به هيات رييسه مجلس ارائه کردند.

«سيد علی طاهری» عصر يکشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ايرنا افزود: جمعی از نمايندگان مجلس در اعتراض به روند توهين مقدسات در برخی روزنامه ها و برخی رفتارهايی که در فضای فرهنگی کشور رخ می دهد سوالی از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی را امضا و تقديم هيات رييسه مجلس کرده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



به گفته وی، مسعود ميرکاظمی طراح و جمع آوری کننده امضاهای طرح اين سوال از وزير ارشاد است.

نماينده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه عصر دوشنبه کميسيون فرهنگی گفت: کميسيون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در واکنش به مطلب منتشر شده در روزنامه آسمان، بيانيه ای صادر و اين اقدام را محکوم کرده است.

وی ادامه داد: کميسيون فرهنگی مجلس در اين بيانيه، مطلب انتشار يافته در روزنامه آسمان که نويسنده لايحه قصاص را غيرانسانی توصيف کرده، بسيار تعجب برانگيز دانسته است.

طاهری افزود: اين نوشته يکی ديگر از موارد توهين به مقدسات اسلامی است که طی چند ماه اخير، گاه و بيگاه در برخی نشريات زنجيره ای مشاهده شده و به هيچ وجه جايی برای خوشبينی باقی نگذاشت که اين موارد را به سهو يا غفلت تعبير کنيم.

سخنگوی کميسيون فرهنگی مجلس تصريح کرد: در ادامه اين بيانيه نمايندگان عضو کميسيون فرهنگی انتشار اين دسته از مطالب را عمدتا با هدف ذائقه سنجی جامعه و ارزيابی آستانه تحمل اجتماعی دانسته اند تا در صورت مشاهده عدم واکنش قانونی يا اجتماعی برای گام های بعدی سرعت بيشتری برداشته شود.

وی افزود: از ياد نبرده ايم که دقيقا مشابه چنين توهينی در زمان امام راحل صورت گرفت و با برخورد انقلابی آن معمار کبير انقلاب اسلامی مواجه شد که توهين کنندگان به لايحه قصاص را مرتد اعلام کردند.

طاهری خاطر نشان کرد: نمايندگان عضو کميسيون فرهنگی مجلس ادامه روند توهين به مقدسات و باورهای دينی مردم را همانگونه که در دوره اصلاحات مشاهده شد، گذشته از ناسازگاری با ضوابط دينی و جريحه دار کردن اهل ايمان موجب واکنش عمومی جامعه دانسته اند.

وی با قرائت ادامه اين بيانيه اظهار داشت: در حالی که آرامش جامعه در اين زمان بيش از هميشه خواست دلسوزان نظام است، از اين رو از تمام دستگاه های مسوول، به ويژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار می رود که با عمل به مسووليت خود، در پاسداری از حريم قانون و باورهای دينی مردم کوشا باشند.

سخنگوی کميسيون فرهنگی مجلس همچنين به بحث های صورت گرفته درباره بررسی وضعيت قانونی شرکت نمايندگان مجلس و اعضای شورای شهر در انتخابات فدراسيون های ورزشی در اين کميسيون تصريح کرد: جلسه عصر يکشنبه کميسيون با حضور نمايندگانی از سازمان بازرسی کل کشور، معاون پارلمانی وزارت ورزش وجوانان، معاونت قوانين مجلس، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و همچنين نمايندگان عضو کميسيون های ديگر درگير در اين مسئله تشکيل شد.

وی ادامه داد: جمع بندی کميسيون اين بود که با توجه به صراحت قانون درباره نمايندگان مجلس، آنها نمی توانند مسوول فدراسيون ورزشی باشند، ابهام قانونی از نظر کميسيون فرهنگی وجود ندارد و اگر از نظر برخی نمايندگان ابهامی وجود دارد، بايد تقاضای تفسير قانون و استفاريه ای به مجلس ارايه دهند تا ابهام برطرف شود.

نماينده مردم گرگان در مجلس خاطر نشان کرد: از نظر کميسيون فرهنگی نمايندگان مجلس شورای اسلامی و عضو شورای اسلامی شهر نمی توانند به عنوان رييس در فدراسيون های ورزشی حضور داشته باشند.

وی تصريح کرد: البته عضويت در هيات رييسه فدراسيون ها ممنوع نيست و چيزی در قانون در باب ممنوعيت آن ذکر نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016