پنجشنبه 1 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشگران بدون مرز توقيف روزنامه‌‌ اصلاح طلب آسمان را محکوم می‌کند

گزارشگران بدون مرز توقيف روزنامه‌‌ی اصلاح طلب آسمان را محکوم کرد و گفت: "اين اقدام سانسورگرانه‌ی غير قابل پذيرش، عيان‌گر جنگ رسانه‌‌های وابسته به سپاه پاسداران با هم‌نوايی دستگاه قضايی عليه آزادی اطلاع رسانی است. ما خواهان باز انتشار فوری اين روزنامه هستيم."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين اقدام سانسورگرانه‌ی غير قابل پذيرش، عيان‌گر جنگ رسانه‌‌های وابسته به سپاه پاسداران با هم‌نوايی دستگاه قضايی عليه آزادی اطلاع رسانی است. ما خواهان باز انتشار فوری اين روزنامه هستيم

گزارش‌گران بدون مرز توقيف روزنامه‌‌ی اصلاح طلب آسمان را محکوم می‌کند. اين روزنامه امروز اول اسفند ١٣٩٢ با «اعلام جرم سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه» و به دستور اين دادسرا توقيف شد.

گزارش‌گران بدون مرز در اين باره اعلام می‌کند : « اين اقدام سانسورگرانه‌ی غير قابل پذيرش، عيان‌گر جنگ رسانه‌‌های وابسته به سپاه پاسداران با هم‌نوايی دستگاه قضايی عليه آزادی اطلاع رسانی است. ما خواهان باز انتشار فوری اين روزنامه هستيم.»

روزنامه‌ آسمان در شماره سه‌شنبه خود مطلبی منتشر کرده بود که در آن يکی از استادان دانشگاه در جمله‌ای عنوان يک بيانيه منتشر شده در سال شصت را قانون «غيرانسانی» قصاص خوانده بود. اين قانون بحث برانگيز از ارکان قانون مجازات اسلامی است که تا امروز مورد انتقاد سازمان‌های مدافع حقوق بشر در ايران و جهان قرار گرفته است. آسمان از دوسال پيش به شکل هفته نامه منتشر می‌شد که از تاريخ ٢٦ بهمن به صورت روزنامه منتشر شد.

در فردای انتشار اين مطلب رسانه‌های محافظه کار و وابسته به سپاه پاسداران و در راس آن‌هافارس نيوز و تسنيم با « ضد موازين اسلامی و توهين به مقدسات» اعلام کردن اين مطلب، کارزاری را در محکوم کردن روزنامه آسمان به راه انداختند.

در تاريخ اول اسفند سايت دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد « با اعلام جرم سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه روزنامه آسمان به دليل انتشار مطالب خلاف موازين اسلامی و توهين به مقدسات اسلامی توقيف شد. (...) مدير مسئول اين روزنامه نيز تحت تعقيب قضايی قرار گرفته است»

عباس بزرگمهر، مديرمسئول روزنامه آسمان در اين باره به رسانه‌ها اعلام کرد: «من در نسخه‌ای که برای چاپخانه قرار بود فرستاده شود، اين پسوند را حذف کردم اما متأسفانه بخش فنی روزنامه سهوا نسخه اصلاح‌نشده را برای چاپخانه فرستاده بود. با توجه به اينکه روزنامه ما شماره‌های ابتدايی خود را منتشر می‌کند و امکانات فنی کمی داريم، چنين اشتباهی ممکن است که اتفاق بيافتد.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016