دوشنبه 5 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ويکتور يانوکوويچ کجاست؟

يورونيوز ـ پس از يک هفته تحولات تاريخی در اوکراين، پرسشی که توجه بسياری را به خود مشغول داشته اين است که ويکتور يانوکوويچ، رئيس جمهوری برکنار شدۀ اوکراين که به اتهام «کشتار جمعی» «تحت پيگرد قانونی» است، اکنون کجاست؟

وی روز جمعه با هليکوپتری ويلای لوکس اش در حومۀ کی يف، پايتخت را به مقصد نامعلومی ترک کرد و هنوز محل دقيق وی که پس از اعتراضات گسترده مخالفان و بدنبال کشتار دهها نفر و با رای پارلمان اوکراين از قدرت برکنار شد، معلوم نيست.

اما، آرسن آواکوف، وزير کشور موقت اوکراين، امروز دوشنبه در صفحه فيسبوک خود نوشت ويکتور يانوکوويچ عصر يکشنبه در «بالاکلاوا» واقع در شبه جزيره خودمختار کريمه اوکراين ديده شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کريمه منطقه ای است خودمختار در جنوب اوکراين که در وفاداری اغلب ساکنان آن به روسيه جای ترديدی نيست. زبان مادری حدود ۷۷ درصد جمعيت بيش از دو ميليون نفری کريمه روسی است و بوقت اعتراضات، آنان به مخالفان دولت که در اقليت بودند حمله می بردند.

حدود ۵۰ هزار نفر از آنان روز يکشنبه با پرچم های روسيه در دست، گرداگرد مجسمه لنين در سواستوپول کريمه تجمع کردند و ضمن حمايت از آقای يانوکوويچ خواهان جدايی از اوکراين شدند.

ظاهرا مناطق شرقی و کريمه اوکراين، مناطق هم مرز با روسيه جايی است که گمان می رود آقای يانوکوويچ به آن پناه برده است، گمانی که وزير کشور موقت اوکراين امروز آن را تاييد کرد.

همزمان و بنا بر تازه ترين گزارشهای رسيده، روسيه سفير خود از اوکراين را فراخوانده است.

اگرچه به اعتقاد بسياری روسيه می تواند يکی از گزينه های اصلی آقای يانوکوويچ باشد اما ممکن است وی همسايه ديگر خود، بلاروس را برگزيند.

بر اساس برخی از گزارش هايی که پيش تر منتشر شد احتمال داده می شد وی به خارکيف يا دونتسک در شرق اوکراين، جايی که هواداران اغلب روسی زبان وی در آن ساکنند، رفته بوده است. اين خبر پس از آن قوت گرفت که ظاهرا مرزبانان اوکراينی مانع پرواز هواپيمای حامل آقای يانوکوويچ از دونتسک به مقصد روسيه شدند.

ويدئوی ضبط شده ای که روز شنبه از تلويزيون ملی اوکراين منتشر شد، آخرين تصوير پخش شده از ويکتور يانوکوويچ بوده است. در اين ويدئو که در شهر خارکيف ضبط شده است وی خود را رئيس جمهوری قانونی اوکراين می داند و اتفاقات اخير کشورش را «کودتا» می نامد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016