شنبه 10 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پاسخ ضرغامی به منتقدان توافق ژنو: پاسخگويی حق شماست ولی فعلا معذورم

خبرگزاری رسا ـ ۱۹ تن از نمايندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه ای از ضرغامی خواستند تا فرصتی فراهم کند و منتقدان و موافقان توافقنامه ژنو به مناظره بنشينند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حميد رسايی متن پاسخ ضرغامی به نمايندگان مجلس برای حضور در سيمای جمهوری اسلامی و نقد توافقنامه ژنو را منتشر کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس اين گزارش، ۱۹ تن از نمايندگان مجلس شورای اسلامی پس از آن که سخنان همراه با عصبانيت آقای روحانی در جمع اساتيد دانشگاه از تلويزيون پخش شد و وی منتقدان توافقنامه ژنو را کم سواد و تغذيه شده از جايی دانست و ضمن گلايه از اساتيد دانشگاه به دليل عدم حمايت از توافقنامه ژنو، آنها را نيز ترسو خواند، طی نامه ای از ضرغامی خواستند تا فرصتی فراهم کند و منتقدان و موافقان توافقنامه ژنو به مناظره بنشينند.

آقای ضرغامی هفته گذشته برای تک تک همکاران امضا کننده آن نامه پاسخی ارسال کرد که هر چند قصد خبری شدن آن را نداشتم ولی به دليل انتشار اصل موضوع و با توجه به اين که موافقان اين توافقنامه تاکنون حتی حاضر به انجام مناظره در دانشگاه ها نيز نشده اند، متن نامه آقای ضرغامی به نمايندگان را منتشر می کنم. قطعا پاسخ آقای ضرغامی را قانع کننده نمی دانم و از طريق هیأت نظارت بر صدا و سيما پيگير تحقق اين مطالبه عمومی خواهيم بود. بويژه که رهبری انقلاب تاکنون چندبار تاکيد کرده اند که اصل مذاکرات خوب است به شرط اين که مردم بدانند چه اتفاقی دارد می افتد.

متن نامه آقای ضرغامی که به نام نمايندگان صادر شده است:

با تشکر از نامه مهم و مستدل شما، قاعدتا در کنار پخش آن اظهار نظر (اظهارنظر رئيس جمهور)، حقی برای پاسخگويی و طرح نظرات متفاوت با قرائت رسمی دولت بايد وجود داشته باشد. مضاف بر اين که رئيس جمهور محترم نيز اخيرا در مورد ضرورت نقد حقوقی توافقنامه ژنو توسط کارشناسان و صاحب نظران تاکيد کردند.

با اين حال لازم است به استحضار برسانم در اين مقطع زمانی، سياست رسانه ملی در موضوع مذاکرات هسته ای کاملا تبيينی و حمايتی است و تضغيف دولت و دستگاه ديپلماسی کشور با به چالش کشيدن سياست ها و اقدامات در حال انجام به صلاح کشور نمی باشد.

با عذرخواهی فراوان اميدواريم با گذشت زمان و مهيا شدن شرايط، زمينه انجام بحث های کارشناسی و تضارت آراء در خصوص جوانب حقوقی اين توافقنامه با حضور انديشمندان و صاحب نظران اين عرصه فراهم شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016