یکشنبه 11 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آزادی مرزبانان؛ خبری که تکذيب شد

زاهدان-خبرگزاری مهر: انتشار خبر آزاد سازی مرزبانان ايرانی توسط نيروهای پاکستانی موجی از خوشحالی را در ميان مردم ايران ايجاد کرد و بسياری از رسانه ها و مسئولان را به گمانه زنی در خصوص اين خبر وا داشت که متاسفانه اين خبر رنگ واقعيت به خود نگرفت.
به گزارش خبرنگار مهر، از زمان ربوده شدن مرزبانان ايرانی در مرزهای شرقی بسياری از اخبار منتشره در رسانه ها همواره با حدس و گمان همراه شده است.

در همين رابطه منابع خبری پاکستان روز شنبه گزارش دادند در عمليات نيروهای سپاه مرزی اين کشور ۱۱ تبعه خارجی از جمله مرزبان ربوده شده ايرانی در مناطق ايالت بلوچستان نزديک مرز ايران را از چنگال تروريست ها آزاد کرده اند و لذا اين خبر موجب خوشحالی و از طرفی تفاسير بسياری را در رسانه های کشوری به همراه داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين منابع خبری به نقل از "خان وصی" سخنگوی نيروهای سپاه مرزی پاکستان گزارش دادند که در عمليات نيروهای امنيتی در منطقه "تربت" ايالت بلوچستان در جنوب غربی اين کشور تعداد ۱۱ تبعه ربوده شده خارجی از چنگ تروريست ها نجات داده شدند.

در همين حال استاندار سيستان و بلوچستان نيز در گفتگو با رسانه ها مدعی شد که پاکستانی ها خبر های خوشی را برای ايرانی ها دارند اما متاسفانه تمامی احتمالات دراين رابطه با عدم تاييد اين خبر توسط معاون امنيتی استاندار در روز گذشته پايان يافت.

مرزبانان ايرانی در ميان گروگان ها نبودند

معاون امنيتی و انتظامی استاندار سيستان و بلوچستان با بيان اينکه خبر عمليات آزادسازی تعدادی گروگان توسط نيروهای پاکستانی صحت داشت افزود: متاسفانه در بين گروگان های آزاد شده مرزبانان ايرانی حضور نداشتند.

علی اصغر ميرشکاری در گفتگو با مهر اظهار داشت: روز گذشته با دخالت نيروهای پاکستانی تعدادی گروگان از چنگال اشرار در خاک پاکستان آزاد سازی شدند که گمان می رفت مرزبانان ايرانی نيز در ميان اين گروگان ها باشند.

وی بيان داشت: بررسی های صورت گرفته پس از آزاد سازی اين ۱۱ نفر گروگان نشان داد که مرزبانان در بين آنها حضور ندارند و بر اساس اعلام کنسولگری ايران در کويته پاکستان افراد آزاد شده قاچاقچی بوده اند.

دانشجويان خواستار اقدام فوری پاکستان برای آزاد سازی مرزبانان شدند

به گزارش خبرنگار مهر در همين حال جمع زيادی از دانشجويان و جوانان زاهدانی عصر روز شنبه با حضور در مقابل کنسولگری پاکستان در زاهدان نسبت به در اختيار بودن خاک پاکستان برای استفاده از شرارت بر عليه جمهوری اسلامی ايران و اسارت مرزبانان ايرانی اعتراض خود را اعلام کردند.

دانشجويان زاهدانی عصر شنبه با حمل پلاکارد هايی خواستار اقدام فوری و همکاری دولتمردان پاکستانی به منظور آزاد سازی هر چه زودتر مرزبانان ايرانی از چنگال تروريست ها شدند و اعتراض خود را نسبت به حضور گروهک های تروريستی و اشرار مسلح در خاک آن کشور اعلام کردند.

دانشجويان مسئوليت جان مرزبانان ايرانی را متوجه دولت پاکستان دانستند و خواستار تلاش و جديت بيشتر دولت پاکستان برای آزاد سازی مرزبانان ايرانی شدند.

دخالت در آزاد سازی گروگان ها حق ايران است

به گزارش خبرنگار مهر، گروگان گيری پنج تن از مرزبانان ايرانی شامل يک گروهبان و چهار سرباز هنگ مرزی نگور و جکيگور در نوزدهم بهمن ماه سال جاری به دست تعدادی از افراد شرور موسوم به گروه جيش العدل و انتقال آنها به خاک پاکستان تا کنون اظهار نظر های متفاوت و اعتراض آميزی را از طرف مقامات ايرانی به همراه داشته است.

پس از اعلام رسمی ربوده شدن اين مرزبانان، کميته مشترکی ميان مقامات ايران و پاکستان شکل گرفت تا مراتب آزادسازی اين هموطنان‌مان را پيگيری نمايند اما به طول انجاميدن پيگيری اين مطالبه از طرف همسايه شرقی موجب شد که کار به اظهار نظرهای مختلف برخی مقامات کشورمان برای ورود به خاک پاکستان و آزاد سازی مرزبانان بکشد.

در همين راستا فرمانده نيروی انتظامی جمهوری اسلامی ايران که به همين منظور درهفته گذشته به سيستان و بلوچستان سفر کرده بود در جمع خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: در صورتيکه کشور همسايه در مطالبه حق جمهوری اسلامی ايران کوتاهی کند و همکاری لازم را نداشته باشد حق دخالت توسط جمهوری اسلامی ايران برای آزاد سازی گروگان ها در خاک پاکستان بر اساس قوانين موجود بين المللی طبيعی و محفوظ است.

سرداراحمدی مقدم در اين ديدار ابراز داشت: دولت پاکستان قول های زيادی در اين رابطه داده است و در انتظار تحقق درمقام عمل هستيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016