یکشنبه 11 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعلام اعتصاب غذای نامحدود ۵ درويش گنابادی زندانی بند ۳۵۰ زندان اوين

کلمه ـ ۵ تن از دراويش گنابادی زندانی در بند ۳۵۰ زندان اوين در واکنش به بازگرداندن ۲ تن از هم مسلکان خود از بيمارستان به زندان و ممانعت از اعزام يک زندانی بيمار خود به بيمارستان دست به اعتصاب غذای نامحدود زدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار کلمه، رضا انتصاری، امير اسلامی، مصطفی عبدی، فرشيد يدالهی و اميد بهروزی ۵ تن، از دراويش زندانی بند ۳۵۰ هستند که با بازگرداندن حميدرضا مرادی و مصطفی دانشجو که در آستانه عمل جراحی و درمان بيماری قلب خود بودند، دست به اعتصاب غذا زده اند.

آنها همچنين به ممانعت از اعزام به بيمارستان افشين کرم پور ديگر درويش زندانی که از بيماری شديد کليوی و ديسک کمر رنج می برد اعتراض دارند.

همزمان با اعتصاب غذای اين ۵ درويش زندانی بند ۳۵۰ کسری نوری از دراويش زندانی در زندان نظام آباد شيراز در همراهی هم مسلکان خود دست به اعتصاب غذا زده است.

در حال حاضر حميدرضا مرادی، مصطفی دانشجو، و افشين کرم پور در اعتراض به عدم اجازه برای استفاده از حق درمان زندانی دست به اعتصاب دارو زده اند که حال جسمی آنان وخيم گزارش شده است.

مصطفی دانشجو دارای آسم شديد ريوی است و درمان بيماری قلبی (آنژيوگرافی) وی مستلزم ايجاد شرايط ويژه ای بود که همزمان با ايجاد شرايط بيمارستان اين زندانی عقيدتی به زندان اوين فرا خوانده شد.

همچنين حميدرضا مرادی که در آستانه پيوند عروقی قرار داشت و درمان وی فوری و اضطراری تشخيص داده شده بود، از ادامه درمان محروم شد، اکنون اين نگرانی وجود دارد که تاخير در درمان موجب قطع پای وی شود که به گفته پزشکان يک رگ اصلی وی مسدود شده است.

همچنين حال افشين کرم پور که در ۱۰ روز گذشته با وجود مصرف مسکن های قوی، بشدت درد می کشيده از دو روز گذشته و با اعتصاب دارو وخيم تر شده است.

در همين راستا صبح امروز کلمه خبر داده بود که ۲۰ زندانی سياسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوين در نامه ای به رييس قوه قضاييه با شرح وضعيت زندانيان بيمار در اين بند به رفتارهای غيرقانونی و خودسرانه ی مسئولان زندان و قاضی صلواتی در جلوگيری از پيگيری روند درمانی اين زندانيان اعتراض کرده و هشدار دادند که با اقدامات عجيب و غريب در درمان زندانيان کارشکنی نکنند و آنها را به بيماريهای صعب العلاج مبتلا نکنند يا با ايجاد تاخيرهای مکرر و غيرقانونی کاری نکنند که فرصت درمان از دست برود و ديگر امکان درمان وجود نداشته باشد، کما اينکه در مواردی اينچنين شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016