چهارشنبه 14 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تهران در میانه فهرست گران‌ترین شهرهای جهان

گزارش سال ۲۰۱۴ واحد اطلاعات اکونوميست (EIU) درباره هزينه زندگی در ۱۳۱ شهر مهم دنيا نشان می‌دهد که سنگاپور گران‌ترين و بمبئی در هند ارزان‌ترين شهرهای دنيا هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، تهران که سال گذشته در رتبه ۱۲۲ قرار داشت، امسال با جهشی قابل توجه به رتبه ۶۵ صعود کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با وجود احساس ناامنی اقتصادی و تورم، کاهش ارزش ين باعث شد تا توکيو و اوزاکا که سال گذشته گران‌ترين شهرهای دنيا بودند، جای خود را به سنگاپور بدهند.

قدرت دلار سنگاپور در کنار هزينه‌های بالای استفاده از خودروی شخصی و بالا بودن بهای قبض‌ها باعث شد تا اين شهر در صدر جدول قرار گيرد.

اروپا هم يکی از گران‌ترين مناطق دنيا برای زندگی است و زندگی در سه شهر اروپايی پاريس، اسلو و زوريخ بعد از سنگاپور بيشترين فشار را به جيب شهروندانش می‌آورد. سيدنی استراليا پنجم است و بعد نوبت به توکيو می‌رسد.

اين گزارش دو سالانه که هزينه زندگی در نيويورک را به عنوان معيار در نظر می‌گيرد، با درنظر گرفتن قيمت ۱۶۱ نوع کالا يا خدمات رده‌بندی خود را تنظيم می‌کند. از جمله اين هزينه‌ها می‌توان به قيمت غذا، نوشيدنی، وسايل خانه، وسايل شخصی، اجاره خانه، قبض‌های مختلف، رفت و آمد، شهريه مدرسه خصوصی و تفريح اشاره کرد.

در مجموع قيمت ۵۰ هزار کالای مختلف برای تهيه اين گزارش که سی سال منتشر می‌شود محاسبه می‌شود.

به گزارش بی‌.بی.‌سی خود نيويورک امسال در اين رده بندی رتبه ۲۶ را به دست آورده است.

گزارش امسال نشان می‌دهد که آسيا و استراليا در کنار بعضی مناطق اروپا در رشد هزينه‌های زندگی سرآمد ديگر نقاط دنيا هستند بنابراين ده شهر گران دنيا را شهرهايی از آسيا، استراليا و اروپا تشکيل می‌دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016