جمعه 16 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اردوغان: دولت می‌تواند فیس بوک و یوتیوب را مسدود کند

رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که از آنجایی که شبکه‌های اجتماعی تهدیدی برای دولت او محسوب می‌شوند، دولتش می‌تواند فیس بوک و یوتیوب را مسدود کند.

اتهام فساد علیه آقای اردوغان در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مدام تکرار می‌شود. آخرین نمونه آن مربوط به ضبط مکالمه تلفنی نخست وزیر ترکیه و پسرش در خصوص نحوه پنهان کردن مبالغ هنگفتی پول است.

آقای اردوغان گفته این مطالب توسط دشمنانش ساخته و منتشر شده است. او همچنین گفته او کشورش را به خاطر فعالیت شبکه‌های اجتماعی ترک نمی‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در همین حال اواخر آذر ماه امسال پلیس ترکیه ده‌ها نفر را به اتهام فساد مالی دستگیر کرد. در میان بازداشت‌شدگان نزدیکان به دولت رجب طیب اردوغان نیز بودند.

این بازداشت‌ها و پیگیری پرونده فساد به مساله‌ای دامنه‌دار در ترکیه تبدیل شده است.

از سویی دولت ترکیه دست به تغییرات و پاکسازی‌هایی در قوه قضاییه و پلیس زده است و از سوی دیگر در هفته‌های گذشته نوارهایی از مکالمات مقام‌های مختلف دولت، از جمله شخص نخست‌وزیر، منتشر شده است که این مقام‌ها بنا به آنها به فساد متهم می‌شوند.

مقام‌های دولت در مواردی اصالت این نوارها را تکذیب کرده‌اند.

حزب عدالت و توسعه از سال ٢٠٠٢ قدرت را در ترکیه به دست گرفته است. این حزب خود را میانه‌رو و طرفدار شکوفایی اقتصادی معرفی می‌کند. اما منتقدان، این حزب را به تلاش برای اسلامی کردن ترکیه و انحصارگرایی متهم می‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016