دوشنبه 19 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتصاب غذای چند صد مهاجر غیرقانونی در بازداشتگاهی در آمریکا

راديو فردا ـ بیش از ۳۰۰ تن از مهاجران غیرقانونی که در بازداشتگاهی در شمال غربی ایالات متحده به‌سر می‌برند روز یک‌شنبه ۱۸ اسفند در اعتراض به روند اخراج‌شان از این کشور و نحوه برخورد زندانبانان دست به اعتصاب غذا زدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، از میان ۱۳۰۰ مهاجر غیرقانونی که در بازداشتگاه «نورث‌وست» واقع در ایالت واشینگتن آمریکا نگهداری می‌شوند، روز شنبه ۷۵۰ نفر اعتصاب غذا کرده‌بودند که این تعداد روز یک‌شنبه به ۳۳۰ نفر کاهش یافت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«سندی رسترپو»، وکیل امور مهاجرتی، در این خصوص به خبرنگاران گفت که بازداشت‌شدگان، علیه بازگردانده شدن به کشورهای خود و هم‌چنین برای بهتر شدن وضعیت کار و تغدیه در بازداشتگاه و بهبود نحوه برخورد زندانبانان اقدام به اعتصاب غذا کرده‌اند.

وی در گفت‌وگو با روزنامه «نیوز تریبون»، روزنامه محلی ایالتی که این بازداشتگاه در آن واقع شده، گفت: «به این بازداشت‌شدگان تنها یک دلار در روز دستمزد داده می‌شود. مسئله آنها مسئله احترام است و می‌گویند که بسیاری از محافظان زبان اسپانیایی نمی‌دانند و بنابر این به بازداشت‌شدگان بی‌توجهی می‌کنند و تبعیض به‌وجود می‌آید.»

در ارتباط با این حرکت اعتراضی بازداشت‌شدگان، «اندرو مونیوز»، سخنگوی اداره مهاجرت آمریکا، با انتشار بیانیه‌ای گفت که این اداره «به حق تمامی افراد برای بیان نظراتشان احترام کامل می‌گذارد و مداخله‌ای نمی‌کند.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده‌است: «در حالی که اداره مهاجرت آمریکا به اجرای مؤثر و معقول قوانین مهاجرتی کنونی تعهد دارد، در عین حال در حال همکاری با کنگره آمریکا است تا اصلاحاتی منطقی در مسئله مهاجرت به اجرا درآورد.»

در همین حال اداره مهاجرت آمریکا خبر می‌دهد که در جریان این اعتصاب غذا، برای تعدادی از بازداشت‌شدگان که دارای سوابق جنایی خشن هستند بامداد یک‌شنبه حبس موقت در سلول‌های خود به اجرا درآمد اما این حبس موقت بعد از ظهر همان روز لغو شد.

فعالان حقوق مهاجران می‌گویند که این حبس موقت در مورد بیش از ۲۰ تن از بازداشت‌شدگان اجرا شده‌است؛ این فعالان می‌گویند که به باور آنها این حبس موقت «به تلافی هدایت اعتصاب غذا توسط این افراد» انجام شده‌است.

ایالات متحده آمریکا با مسئله حضور حدود ۱۱ میلیون مهاجر غیرقانونی در خاک خود مواجه است که بخش اعظم این مهاجران از اهالی مکزیک و دیگر کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی هستند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، روز ۲۹ بهمن‌ماه نیز بار دیگر تأکید کرد که اصلاح قوانین مهاجرتی آمریکا همچنان درصدر برنامه‌های داخلی وی قرار دارد.

اصلاح این قوانین مهاجرتی می‌تواند تسهیل کسب تابعیت آمریکا برای میلیون‌ها مهاجر غیرقانونی را دربر داشته باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016