سه شنبه 20 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روزنامه ایرانی چهره مادر ستار بهشتی را از عکس دیدار با اشتون حذف کرد

بی بی سی - یک روز پس از پایان سفر کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران و شدت گرفتن انتقاد مخالفان دولت از دیدار او با برخی از فعالان زن در ایران، روزنامه محافظه کار جوان نزدیک به سپاه پاسداران، با انتشار گزارشی انتقادی از این دیدار، چهره یکی از زنانی را که با خانم اشتون دیدار کرده بود از تصویر مربوط به این دیدار حذف کرده است.

این عکس مربوط به دیدار نرگس محمدی (نائب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر) و گوهر عشقی (مادر ستار بهشتی وبلاگ نویسی که در زندان درگذشت) با کاترین اشتون است اما در عکسی که روزنامه جوان منتشر کرده، تصویر خانم عشقی حذف شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانم عشقی در این تصویر در حالی که چادر به سر دارد، ایستاده در حال دیدار با کاترین اشتون است. او عکس فرزندش را هم در دست دارد. ستار بهشتی سال گذشته پس از دستگیری توسط نیروی انتظامی، در بازداشتگاه پلیس درگذشت.

این دست کم دومین باری است که عکسی مربوط به خانم اشتون در روزنامه های ایرانی با دستکاری منتشر می شود. رسانه های ایران سه سال پیش، ظاهرا با هدف مقابله با بدحجابی خانم اشتون، یقه بلوز کاترین اشتون را تا زیر گلوی او بالا کشیده بودند.

دیدار کاترین اشتون با فعالان زن ایرانی انتقاد برخی از چهره های منتقد دولت و برخی از رسانه‌های محافظه کار را در پی داشته است.

وزارت امور خارجه ایران روز گذشته این دیدار را "برنامه ریزی نشده" خواند و از تذکر به سفارت اتریش، میزبان این دیدار، خبر داد اما در نشست روز سه شنبه مرضه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه با خبرنگاران در تهران، این موضوع باز هم مورد سئوال خبرنگاران بوده است.

ایرنا، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، گزارش داده که در نشست هفتگی مرضیه افخم با خبرنگاران، خبرنگار روزنامه محافظه کار وطن امروز، خطاب به خانم افخم گفت "یا وزارت امور خارجه در جریان دیدار خانم اشتون با محکومان و فعالان فتنه بوده است که وا اسفا یا در جریان نبوده که واحسرتا."

خانم افخم در پاسخ به این خبرنگار گفت "هیچگونه هماهنگی قبلی در مورد این ملاقات به عمل نیامده است" و یادآوری کرد که "نسبت به این عدم هماهنگی مطابق عرف دیپلماتیک اعتراض کردیم... سفیر اتریش دعوت شد و مراتب این اقدام غیر دیپلماتیک به وی ابلاغ شد."

کاترین اشتون که به دعوت رسمی وزیر امور خارجه ایران سفری سه روزه به این کشور داشت، روز دوشنبه عصر بعد از بازدید از شهر تاریخی اصفهان ایران را ترک کرد.

خانم اشتون در جریان این سفر با مقام‌های رسمی جمهوری اسلامی ایران از جمله حسن روحانی، رئیس جمهور دیدار کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016