دوشنبه 26 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طرح چهار ماده ای ايران برای حل بحران سوريه

تهران - ايرنا - «حسين اميرعبداللهيان»معاون عربی و آفريقای وزير امور خارجه از تدوين طرح چهار ماده ای ايران برای حل بحران سوريه خبر داد و گفت: درباره کليات اين طرح با اخضر ابراهيمی نماينده ويژه دبيرکل سازمان ملل در امور سوريه مذاکره و سپس آن را به طرف های موثر ديگر ارايه خواهيم کرد.

اين مقام ارشد وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ايران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ايرنا در پاسخ به سوالی درباره ابعاد اين طرح افزود: ابعاد اين طرح هنوز علنی نمی شود و در مذاکرات و رايزنی های ديپلماتيک آن را دنبال می کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تصريح کرد: در مذاکرات با آقای اخضر ابراهيمی که اکنون در تهران به سر می برد، درباره کليات آن مذاکره خواهيم کرد.

اخضر ابراهيمی نماينده ويژه دبير کل سازمان ملل در امور سوريه عصر امروز(يکشنبه) به منظور رايزنی با مقامات جمهوری اسلامی ايران درباره بحران سوريه وارد تهران شد و بلافاصله پس از ورود با «علی شمخانی» دبير شورای عالی امنيت ملی ديدار و گفت و گو کرد.

ابراهيمی فردا نيز با محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ديدار و گفت و گو خواهد کرد و سپس در ضيافت ناهار معاون عربی و آفريقای وزير امور خارجه شرکت می کند تا طرفين درباره کليات طرح جديد جمهوری اسلامی ايران با يکديگر مذاکره کنند.

معاون عربی و آفريقای وزير امورخارجه گفت: در اين طرح به واقعيات حل سياسی بحران سوريه اشاره شده و بر حاکميت، تماميت ارضی، استقلال و رای مردم سوريه در ساز و کار دموکراتيک و انتخاباتی تاکيد شده است.

اميرعبداللهيان تاکيد کرد: جمهوری اسلامی ايران فعالانه راهکار سياسی در قبال سوريه را با مشارکت سازمان ملل و ديگر طرف ها دنبال می کند چرا که معتقديم سوريه صرفا راه حل سياسی دارد و سازمان ملل می تواند در اين مسير نقشی درست و موثر ايفا کند.

ديپلمات ارشد جمهوری اسلامی ايران با تاکيد بر اينکه زمان برای تروريست ها و گروه های تکفيری در سوريه به پايان رسيده است، اظهارداشت: راهکار نظامی برای حل بحران سوريه، کارآمدی خود را از دست داده و تنها راه حل بحران اين کشور نگاه واقع بينانه و سياسی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016