دوشنبه 26 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزئیات "خرابکاری" در تأسیسات هسته‌ای ایران منتشر شد

رادیو فرانسه - به دنبال انتشار خبر «مواردی از خرابکاری» در تأسیسات هسته‌ای ایران، معاون سازمان انرژی اتمی این کشور جزئیاتی از این خرابکاری را ارائه کرد.

اصغر زارعان- معاون حفاظت و امنیت هسته‌ای سازمان انرژی اتمی ایران، امروز در گفت‌وگو با سایت خبری رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی گفت: «در آزمایش فنی تجهیزات مربوط به تأسیسات هسته‌ای اراک متوجه شدیم که در شماری از پمپ‌های مدار دوم طرح "آی آر 40"، به صورت مکانیکی چند عملیات شده بود تا بتوانند در آینده در فرایند فعالیت این نیروگاه اختلال ایجاد کنند اما پیش از استفاده از آن، این خرابکاری کشف و خنثی شد».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این مقام سازمان انرژی اتمی ایران افزود: «این اقدام به دست یکی از پیمانکاران ناآگاه انجام شد، گرچه عامل اصلی بیگانگان بودند و آن پیمانکاران نقش خاصی نداشتند و از ناآگاهی یا بی‌اطلاعی آنان سوءاستفاده شده بود.»

اصغر زارعان دو روز پیش گفته بود که وزارت اطلاعات و سایر دستگاه‌های امنیتی در چند ماه گذشته مواردی از «خرابکاری صنعتی» را شناسایی کرده و پیش از وقوع آنها را خنثی کرده‌اند.

با این حال، به غیر از آن چه خرابکاری در بخشی از تأسیسات آب سنگین اراک ذکر شده، هنوز توضیحاتی درباره دیگر موارد داده نشده است.

این اولین بار نیست که اقداماتی خرابکارانه به کشورهای خارجی نسبت داده می‌شود؛ مقام های ایرانی بارها از «جاسوسی» یا «خرابکاری» در تأسیسات اتمی خود به ویژه از سوی آمریکا و اسرائیل سخن گفته است.

همچنین جمهوری اسلامی ایران مسئولیت ترور دانشمندان و کارمندان هسته‌ای خود را بر عهده اسرائیل می داند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016