چهارشنبه 28 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توضيح وزارت کشور درباره بست نشينی يک نماينده: او بعد از يک ساعت و نيم مذاکره فحش داد و رفت

نسيم آنلاين - وزارت کشور توضيحاتی درخصوص تحصن نماينده مردم آزادشهر در مجلس در وزارت کشور اعلام کرد.

به نقل از پايگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ مهدی اللهياری، مسئول پايگاه اطلاع رسانی وزارت کشور با تاکيد بر اينکه سياست وزارت کشور در تعامل سازنده و منطقی با نمايندگان محترم مجلس شورای اسلامی است گفت: جناب آقای صابری نماينده مردم شريف آزاد شهر و راميان بارها از طرق مختلف از جمله مقامات محلی و وزارت کشور اصرار بر انتصاب فردی خاص برای فرمانداری راميان بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او با بيان اينکه انتصاب استانداران، فرمانداران و تمامی مقامات و مسئولان وزارت کشور فرايندی کاملا مشخص و قانونمند دارد، گفت: بر همين اساس فردی ديگری واجد شرايط قانونی شناخته شده بود اما ايشان بدون هيچ دليلی و صرفا جهت اصرار برای انتصاب فرد آشنای مورد نظر خود خواستار تحميل نظر خود بر تمامی فرايندهای قانونی و معمول شد.

او گفت: به همين دليل روز گذشته وی به وزارت کشور مراجعه کرده و با وجود برنامه های از پيش تعيين شده آقای اميری قائم مقام وزير کشور بعدازظهر روز سه شنبه بيش از يک ساعت و نيم با ايشان به گفتگو پرداخت ولی متاسفانه علی رغم تلاش قائم مقام وزير کشور برای متقاعد کردن و توجيه نماينده محترم نسبت به حدود اختيارات و وظايف قانونی نمايندگان مجلس و مسئولان اجرايی همچنين فرايند قانونی انتصاب فرمانداران ايشان حاضر به پذيرش موضوع نشد و حتی از گفتگو با استاندار و معاون سياسی استانداری گلستان خودداری کرد.

مسئول پايگاه اطلاع رسانی وزارت کشور با اشاره به اينکه نماينده مذکور پس از ديدار با قائم مقام وزير کشور با حالتی خاص با وجود عدم حضور وزير محترم کشور در وزارتخانه به علت شرکت در جلسه های ديگر دولت، ضمن مراجعه به دفتر وزير خواستار ملاقات با ايشان می شود گفت: بدليل فوق الاشاره اين ملاقات مقدور نبود و ايشان با حضور در دفتر مشاور وزير کشور و مديرکل هماهنگی حوزه وزارتی مجددا خواسته خود را مطرح می نمايند و بر آن پافشاری می کند.

او گفت: با وجود تلاش زياد مديرکل هماهنگی حوزه وزارتی ايشان نه تنها قانع نمی شوند بلکه بازهم حاضر به گفتگو با استاندار و معاون سياسی ايشان نمی شود و حدود ساعت ۱۰ شب آقای اميری قائم مقام وزير کشور مجددا از ايشان می خواهد که درخواست خود را از مجاری قانونی و طبق ضوابط پيگيری نمايند.

اللهياری با بيان اينکه قائم مقام وزير کشور در امور مجلس به ايشان توصيه می کنند چنين اقداماتی با هدف اعمال نظر به مقامات اجرايی در شان و منزلت نمايندگی مردم در مجلس شورای اسلامی نيست، گفت: اما متاسفانه نماينده مذکور با عصبانيت و به بکار بردن الفاظ ناشايست نسبت به مقامات استانی برخواسته خود پافشاری می کند و نهايتا بعد از ساعاتی بنا به ميل و خواست خود وزارت کشور را ترک می کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016