چهارشنبه 21 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

متن کامل سؤال نمايندگان از محمدجواد ظريف

متن کامل طرح سؤال از وزير امور خارجه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنيم، سؤال از محمد جواد ظريف وزير امور خارجه در خصوص نشان دادن عکس‌العمل در مقابل اهانت‌های مقـامات آمريکا و رفتارهای غيرديپلماتيک مقامات متکبر غربی با ۲۰ امضا امروز تقديم هيئت رئيسه مجلس می‌شود.

متن سؤال بدين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خلاصه سئوال:
آيا وقت آن نرسيده با پشتوانه به اين ملت انقلابی و شهدای اين مرز و بوم در مقابل اهانت‌های مقـامات آمريکا و رفتارهای غيرديپلماتيک مقامات متکبر غربی عکس العملی انقلابی در وزن وزير امور خارجه جمهوری اسلامی نشان بدهيد و از خوش بينی خود به اين مقامات فريب کار و غير قابل اعتماد غربی و آمريکايی بکاهيد؟

شرح سئوال:
حال که نظام سلطه غرب و در رأس آن آمريکا در مذاکرات هسته ای بدليل صداقت و صراحت جمهوری اسلامی به بن بست رسيده، بدنبال پرداختن به موضوعات حاشيه ای از قبيل حقوق بشر در ايران است و حساسيت غرب و اتحاديه اروپا و بويژه رئيس انگليسی سياست خارجی آن نسبت به يکی از اعضای کانون مدافعان حقوق بشر آمريکايی نيز، پازل غرب برای فشار حقوق بشری به ايران است و بر کسی پوشيده نيست که اين محکوم فتنه، مهره حقوق بشری رسانه‌های نظام سلطه در ايران است.

آيا با مماشات در صدور مجوز اين ديدار غير ديپلماتيک که نقض آشکار حاکميت ملی و دخالت آشکار در مسائل داخلی بود؛ اهميت بهانه حقوق بشری برای غرب در جهت فشار بر ايران در نظر گرفته شده بود؟

جناب آقای وزير؛ اين يکی از نقاط ضعف موجود در توافقنامه ژنو است که حال آشکار شده و هيئت‌های اروپايی با جسارت به خود اجازه می‌دهند با محکومين کشور به بهانه بررسی حقوق بشر در ايران ملاقات کنند و وزارت خارجه آمريکا نيز طی بيانيه‌ای رسماً به بهانه موضوع حقوق بشر، ايران را محکوم کند و خواستار آزادی سران فتنه شود !!

موضوع حقوق بشر در دستور کار کاترين اشتون برای سفر به ايران بود؛ او قبل از سفر به ايران به خبرنگار بی‌بی‌سی گفت درباره موضوع حقوق بشر با مقامات دولتی ايران سخن خواهد گفت و قاعدتاً او پس از اين ديدارها گزارشاتی ارائه خواهد کرد تا فضای فشار به ايران به بهانه حقوق بشر همزمان و به ‌صورت موازی با مذاکرات هسته‌ای دنبال شود.

آقای ظريف آيا اين ديدارها اجازه زمينه‌سازی برای بهانه‌تراشی در جهت اخذ امتياز بيشتر در مذاکرات هسته‌ای را نمی‌دهد؟

آيا اين قبيل ديدار‌ها و باز‌شدن پای غرب در مسائل داخلی ايران يکی ديگر از مفاد نانوشته توافقنامه ژنو است؟

کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس طی نامه ای در تاريخ ۱۰/۱۰/۹۲ و پس از ديدار هيئت پارلمانی با دو تن از محکومين فتنه از وزارت امور خارجه خواست تا به سفارتخانه‌های کشورهای اروپايی در ايران ابلاغ کند تا از ديدار هيئت‌های خارجی با اين چنين افرادی جلوگيری کنند، حال آيا وزارت امور خارجه از اين ديدار اخير بی‌اطلاع بوده؟ و سفير اتريش بدون هماهنگی با وزارت امور خارجه ايران می‌توانست يک مجرم امنيتی را به سفارت خود ببرد و مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا بدون اعتنا به وزارت امور خارجه ايران با يک مجرم امنيتی ديدار کرده است؟

** عدم ممانعت وزارت خارجه از اين ديدار يک اقدام ضدامنيت ملی به حساب می‌آيد
اگر وزارت امور خارجه از اين اقدامات و اين ديدارها مطلع بوده که قاعدتاً عدم ممانعت آنها از اين ديدار يک اقدام ضدامنيت ملی به حساب می‌آيد و وزارت امور خارجه در راستای تلاش دولت يازدهم در جهت عادی سازی روابط با نظام سلطه بويژه آمريکا و بعضی از کشورهای متکبر و مستکبر اروپای بدون رعايت منافع ملی گام برداشته است و اگر از اين برنامه‌های حاشيه‌ساز اشتون بی‌اطلاع بوده، اين موضوع عدم صداقت و فريب کاری طرف مقابل را نشان می‌دهد و همين رويه فريب کاری در مذاکرات هسته‌ای نيز صادق است و غير قابل اعتماد بودن اين مقامات را اثبات می‌کند.

آقای ظريف ديدار مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا با يک مجرم امنيتی در سفارت اتريش نقض آشکار حاکميت ملی بوده و استقلال کشور را مخدوش کرده است. اين موضوع يعنی دخالت آشکار در مسائل داخلی و اقدامی فراتر از يک مصاحبه ساده آن هم از سوی سخنگوی وزات امور خارجه را می‌طلبد.

آيا وقت آن نرسيده با پشتوانه به اين ملت انقلابی و شهدای اين مرز و بوم در مقابل اهانت‌های مقامات آمريکا و رفتارهای غيرديپلماتيک مقامات متکبر غربی عکس العملی انقلابی در وزن وزير امور خارجه جمهوری اسلامی نشان بدهيد و از خوش بينی خود به اين مقامات فريب کار و غير قابل اعتماد غربی و آمريکايی بکاهيد؟

آيا وقت آن نرسيده که غيرت دينی و ملی اين ملت نستوه و انقلابی را هم در نظر بگيريد و به جای ديپلماسی لبخند در مقابل اين دشمنان اصلی اسلام و ايران اسلامی با اقتدار جواب اين اهانت‌ها را بدهيد؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016