پنجشنبه 29 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پرواز ۳۷۰ مالزی: استرالیا می‌گوید دو قطعه شناور پیدا کرده است

راديو فردا ـ تونی ابوت، نخست‌وزیر استرالیا ۲۹ اسفند ماه اعلام کرده نیروهای تجسسی کشورش دو قطعه شناور پیدا کرده‌اند که ممکن است متعلق به هواپیمای ناپدید شده مالزی باشند.

مالزی نیز در واکنش گفته است در حال بررسی موضوع است ولی این کار نیاز به زمان دارد.

هشام‌الدین حسین، وزیر موقت حمل‌ونقل مالزی گفته است این موضوع نیاز به اثبات دارد. او در عین حال گفته است «الان فقط امیدوارم که این یک پیشرفت مثبت (در جست‌وجوها) است».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



نخست‌وزیر استرالیا پیشتر به پارلمان آن کشور گفته بود «اطلاعاتی جدید و قابل اتکا» وجود دارد. آنچه ممکن است نزدیک به دو هفته پس از ناپدید شدن بوئینگ ۷۷۷ پرواز ۳۷۰ خطوط مالزی، نتیجه‌ای برای جست‌وجوگران همراه داشته باشد.

به گفته آقای ابوت هواپیمای «اوریون» (لاک‌هد پی۳) نیروهای هوایی آن کشور برای بررسی قطعات پیدا شده به محل فرستاده شده و قرار است هواپیماهای دیگری هم فرستاده شوند.

آقای هشام‌الدین نیز از اعزام هواپیماهای مالزی به منطقه خبر داده است.

خبرگزاری‌ها می‌گویند نخست‌وزیر استرالیا، مشخص نکرده است این قطعات کجا پیدا شده‌اند.

استرالیا از مسئولان اصلی جست‌وجو در بخش جنوبی اقیانوس هند به شمار می‌رود. این بخش به عنوان یکی از دو دالان احتمالی پرواز هواپیمای ناپید شده -در کنار دالان شمالی به سوی کشورهای قفقاز- به شمار می‌رود. مالزی خود همراه استرالیا و برخی کشورهای دیگر مانند نیوزلند و ایالات متحده، در این مسیر در حال انجام عملیات جست‌وجو است.

تونی ابوت گفته است مقام‌های امنیت دریایی استرالیا اطلاعات خود را بر پایه اطلاعات ماهواره‌ای دریافت کرده‌اند.

او در ساعات صبح روز پنج‌شنبه گفته بود که نجیب رزاق، نخست‌وزیر مالزی را در این مورد با خبر کرده است.

با این همه خود آقای ابوت نیز تاکید کرده که هنوز با قطعیت نمی‌توان در مورد این قطعات صحب کرد.

تا کنون قطعات گوناگونی که یافته شده بودند بی‌ارتباط با هواپیمای مفقود عنوان شدند. با این همه در هفته اول عمده جست‌وجوها در بخش شرقی مالزی و در دریای جنوبی چین متمرکز بود، جایی‌که بنا بر گزارش‌های بعدی، مشخص شد، هواپیما از آنجا تغییر مسیر داده به غرب بازگشته است.

مقام‌های مالزی معتقدند هواپیما پس از آنکه از صفحه رادار ناپدید شده است، به مسیر جدیدی افتاده و به شکل کنترل شده ساعت‌ها به پرواز خود ادامه داده است.

محلی که در حاضر جست‌وجوها در آن انجام می‌شود بخشی بزرگ از خشکی و دریا را در بر می‌گیرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016