پنجشنبه 22 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرين پيام مسافر ايرانی پرواز مالزی

دوستان و نزديکان «پوريا نورمحمدی» يکی از مسافران ايرانی پرواز «ام‌اچ ۳۷۰» خطوط هوايی مالزی اميدوارند او بتواند به مادر خود در آلمان برسد. آخرين پيام منتشرشده از اين جوان ايرانی در صفحه شخصی‌اش در فيسبوک قصد او از سفر را روشن‌تر ساخته است.

به گزارش سايت تدبير، نشريه «تايم» با اشاره به هويت يکی از دو مسافر ايرانی که از طريق گذرنامه جعلی با خط هوايی مالزی سفر کرده بودند، به آخرين پيام منتشرشده از سوی او در فيسبوک اشاره می‌کند و در اين مورد می‌نويسد: «آخرين پيام منتشرشده از سوی پوريا نورمحمدی در صفحه فيسبوک نشان می‌دهد که او با روحيه‌ای خوب ايران را ترک کرده بود. او در اين پيام نوشته بود "خيلی خوشحال و هيجان‌زده هستم." احساس اين جوان ۱۹ ساله ايرانی قطعا ناشی از هدف او برای سفر بوده است. او می‌خواست با سفر به آلمان به مادرش برسد تا با کمک او زندگی تازه‌ای را بسازند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«تايم» در ادامه با اشاره به سرنوشت حساب کاربری اين مسافر ايرانی می‌افزايد: «نورمحمدی پيش از سفر در فيسبوک نوشته بود "به دليل برخی مشکلات بايد حساب کاربری‌ام در فيسبوک را غيرفعال کنم. اگر بدی‌ای در حق کسی کرده‌ام من را حلال کنيد." اين پيام در تاريخ ۲۴ فوريه در فيسبوک منتشر شده بود. آخرين پيام از مسافر ايرانی. پس از اين پيام، بسياری از دوستان او متوجه شدند که اين مسافر ايرانی کشورش را ترک کرده است.»

«تايم» همچنين می‌نويسد: «يک شب پيش از سفر پوريا، او در صفحه شخصی‌اش در فيسبوک از ابراز احساسات تمامی دوستانش قدردانی کرده و در اين مورد نوشته است از همه شما عزيزان برای دعاهايتان ممنونم. من حالم خوب است.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016