چهارشنبه 21 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هواپيمای ناپديد شده مالزی "در تنگه مالاکا ديده نشده است"

يورونيوز ـ فرمانده نيروی هوايی مالزی اظهارات منتسب به خود را درباره تغيير مسير هواپيمای ناپديد شده به تنگه مالاکا تکذيب کرد. پيش تر گزارشهايی از قول او منتشر شده بود مبنی بر اين که رادارهای نظامی محل هواپيمای ناپديدشده را در تنگه مالاکا که بسيار از مسير پرواز هواپيما فاصله دارد ثبت کرده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حدود چهار روز قبل يک هواپيمای مسافربری بويينگ ۷۷۷ خطوط هوايی مالزی با ۲۳۹ سرنشين مفقود شد. بی نتيجه ماندن جستجوها احتمال بروز سانحه برای آن را تقويت کرده است. اما هنوز مشخص نيست که مشکل احتمالی اين پرواز که منجر به ناپديد شدن آن شده چه بوده است.

حوزه جستجوی گروه های تحقيق و تفحص از شعاع حدود ۹۰ کيلومتری نقطه ناپديدشدن هواپيما به شعاع ۱۸۰ کيلومتری در آبهای اطراف مالزی و چين گسترش يافته است.

جستجوهايی که با مشارکت چندين کشور در جريان است تاکنون بی نتيجه مانده است. روز سه شنبه ويتنام اعلام کرد که فعلا بخشهايی از عمليات جستجوی خود را متوقف می کند تا دولت مالزی اطلاعات کافی را به آنها ارائه کند.

بستگان سرنشينان اين هواپيما نسبت به آن چه کوتاهی مسئولان در پيدا کردن اين هواپيما می دانند خشمگين هستند، اما تلاش می کنند که اميد خود را از دست ندهند.

يکی از مسافران در فرودگاه کوالالامپور می گويد: «کل اين ماجرا برای من تبديل به يک راز شده است. اين هواپيما بدون اين که از خود رد پايی به جا بگذارد ناپديد شد. در حال حاضر فقط بايد صبر کرد و منتظر ماند که چه می شود. قرار نيست که اطلاعات غلط در اين باره منتشر شود چرا که باعث رنجش خاطر خانواده سرنشينان اين هواپيما می شود.»

به گفته مقامهای مالزی دست کم يکی از دو مسافری که با گذرنامه های دزدی سوار هواپيما شده بودند ايرانی بودند. اما ارتباط بين حضور او و احتمال بروز حمله تروريستی رد شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016