جمعه 1 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مرکل: جی‌هشت دیگر وجود ندارد، آمریکا 'حلقه یاران پوتین' را تحریم کرد

بی بی سی - آنگلا مرکل صدراعظم آلمان می‌گوید اتحادیه اروپا آمادگی دارد تا تحریم‌ها را علیه روسیه شدیدتر کند. خانم مرکل همچنین گفت اقدامات روسیه به این معناست که هشت کشور صنعتی (جی هشت) دیگر وجود خارجی ندارد.

اجلاس سران هشت کشور صنعتی (جی هشت) قرار بود تابستان امسال در بندر سوچی روسیه برگزار شود اما به گفته خانم مرکل دیگر چنین نه چنین "ساختاری" وجود دارد نه اجلاس سوچی، چرا که "زمینه سیاسی" آن از بین رفته است.

خانم مرکل گفت اتحادیه اروپا این را روشن خواهد کرد که آماده است تا "هر زمانی" که لازم باشد، بخصوص اگر شرایط "بدتر" شود تحریم‌علیه روسیه را تشدید کند.

به گفته کارشناسان اگر اتحادیه اروپا در اعمال این تحریم‌ها جدی باشد وابستگی خود را به واردات گاز روسیه کاهش خواهد داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آمریکا 'حلقه یاران پوتین' را تحریم کرد
اراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید کشورش تحریم‌های جدیدی را علیه افراد نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، وضع کرده است و چنانچه موضع مسکو در برابر بحران اوکراین تغییر نکند، کاخ سفید اقدامات بیشتری را مد نظر خواهد داد.

آقای اوباما، روز پنجشنبه (۲۰ مارس - ۲۹ اسفند) ضمن اعلام تحریم‌های جدید علیه افراد نزدیک به کرملین، از تحریم بانک روسیا که گفته می‌شود توسط 'حلقه یاران پوتین' اداره می‌شود، خبر داد.

همزمان، رهبران اتحادیه اروپا که در بروکسل، پایتخت بلژیک دیدار کردند، گفته اند در حال بررسی تحریم‌های شدید اقتصادی علیه روسیه هستند.

با تصویب الحاق شبه جزیره کریمه به فدراسیون روسیه در کرملین، تنش ها میان غرب و مسکو بالا گرفته است و دو طرف یکدیگر را به تحریم و انزوا تهدید می‌کنند.

آقای اوباما روز پنجشنبه همچنین تصریح کرد که "روسیه باید بداند چنانچه به بحران فعلی دامن بزند، باید منتظر انزوای بیشتر از جامعه جهانی باشد."

در برابر، مسکو هم اعلام کرده که برای مقام‌های آمریکایی تحریم‌هایی وضع کرده است.

'حلقه یاران پوتین'
ر میان ۲۰ مقام روسی که در فهرست جدید تحریم‌های آمریکا قرار گرفته اند، نام بسیاری از حامیان اصلی ولادیمیر پوتین به چشم می‌خورد.

نام سرگئی ایوانف، رئیس دفتر آقای پوتین و آرکادی روتنبرگ، میلیاردر سرشناس روس هم در این فهرست دیده می‌شوذ.

تحریم‌شدگان از هرگونه معامله که با ارز دلار آمریکا صورت گیرد محروم خواهند شد، دارایی‌های آنها در آمریکا مسدود می‌شود و فعلا از داد و ستدی اقتصادی با آمریکا منع خواهند شد.

دانیل استندفورد، گزارشگر بی‌بی‌سی در روسیه می‌گوید، با نگاهی به این فهرست متوجه می‌شویم که ولادیمیر پوتین چگونه قدرت را در روسیه در دست دارد؛ با حلقه‌ای از یاران قدیمی که وفاداریشان خدشه‌ناپذیر به نظر می‌رسد؛ اکثر این افراد سابقه کار در نهادهای امنیتی روسیه را در کارنامه خود دارند.

بانک روسیا هم که در فهرست تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفته، یک بانک خصوصی متعلق به مقام های ارشد روسیه است.

برخی از تحلیلگران معتقدند، اقتصاد قوی روسیه و قدرت نظامی این کشور تاثیر تحریم‌هایی از این دست بر تصمیم کرملین را با تردید روبرو می‌کند و نمی توان تحریم‌های اقتصادی و سیاسی علیه مسکو را به لحاظ تاثیر گذاری مشابه آنچه در ارتباط با کشورهای چون ایران و کره‌شمالی روی داده است، همسان ارزیابی کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016