جمعه 1 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

با امضای پوتین معاهده الحاق کریمه به خاک روسیه رسمیت یافت

رئیس جمهوری روسیه به معاهده الحاق کریمه به خاک روسیه رسمیت بخشیده و به بانک مرکزی دستور داده از منافع مشتریان بانک "مورد استفاده نزدیکان پوتین" حمایت کند.

روز جمعه، ١ فروردین (٢١ مارس)، ولادیمیر پوتین مصوبه پارلمان روسیه در مورد الحاق شبه جزیره کریمه به خاک این کشور را امضا کرد و به این ترتیب، این مصوبه از نظر قوانین روسیه رسمیت یافت.

روز یکشنبه گذشته، پارلمان محلی کریمه همه‌پرسی جدایی این سرزمین از اوکراین و الحاق آن به خاک روسیه را برگزار کرد که با رای اکثریت قاطع شرکت کنندگان در همه پرسی، که عمدتا از روس‌تباران این منطقه بودند، به تصویب رسید. بسیاری از اوکراینی‌تباران و تاتارهای کریمه این همه‌پرسی را تحریم کرده بودند.

ولادیمیر پوتین و نمایندگان اعزامی پارلمان محلی کریمه در روز سه شنبه پیش نویس "معاهده" الحاق کریمه به خاک روسیه را در مسکو امضا کردند و این سند، پس از تایید توسط دادگاه قانون اساسی روسیه، به صورت لایحه‌ای برای تصویب به پارلمان ارسال و تصویب شد.

گفته می‌شود مقامات و ثروتمندان نزدیک به پوتین مشتریان روسیا بانک هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


انضمام کریمه به روسیه از سوی کشورهای غربی محکوم شده است که این اقدام را مغایر قوانین بین‌المللی دانسته‌اند. ایالات متحده و کشورهای اروپایی یک رشته اقدامات تنبیهی از جمله تحریم‌های اقتصادی را علیه روسیه به اجرا گذاشته‌اند.

تحریم‌های ایالات متحده عمدتا متوجه اطرافیان و حامیان ثروتمند ولادیمیر پوتین بوده است ظاهرا با این هدف که آنان نیز متقابلا رئیس جمهوری روسیه را تحت فشار قرار دهند.

روز گذشته، به دستور باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا،بیش از بیست تن از اطرافیان نزدیک آقای پوتین مشمول ممنوعیت ارتباط اقتصادی و سفر به آمریکا قرار گرفتند.

همچنین، روسیا بانک، که گفته می شود مورد استفاده این افراد است، هدف تحریم ایالات متحده قرار گرفته و روز جمعه، مقامات روسیا بانک گفتند که شرکت‌های ویزا و ماسترکارد، ارائه دهنده خدمات کارت های بانکی و اعتباری، همکاری با این بانک را متوقف کرده‌اند.

دارایی های افراد و موسسات روسی تحت تحریم در ایالات متحده مسدود می شود هر چند معلوم نیست که آیا تحریم شدگان از جمله روسیا بانک دارایی‌هایی در آمریکا دارند یا نه.

در واکنش به تحریم روسیا بانک، رئیس جمهوری روسیه روز جمعه به بانک مرکزی این کشور دستور داد تا "مشتریان روسیا بانک را تحت حفاظت خود بگیرد و همه نوع حمایت‌های لازم را از آنان به عمل آورد."

آقای پوتین در عین حال گفته است که شخصا در این بانک حسابی ندارد اما به منظور حمایت از آن، روز دوشنبه حسابی را در همین بانک خواهد گشود و دستور خواهد داد تا حقوق ماهانه او به این حساب واریز شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016