دوشنبه 4 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دولت اصولگرای کانادا و مصادره اموال ايرانيان، طنزنوشته ای از اسد مذنبی

آبان ماه سال گذشته بر اساس حکم دادگاهی در ايالت اونتاريو، کانادا اموال متعلق به ايران، از جمله اموال سفارت ايران در اتاوا و مرکز فرهنگی سابق ايران در تورنتو، مسدود شده بود. طبق اين حکم ايران به پرداخت ۱۳ ميليون دلار غرامت به قربانيان حادثه تروريستی ۱۰ سال پيش دانشگاه هيبرو بيت‌المقدس محکوم شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



شايد فلکزده تر از دزدان دريايی سومالی درعالم نباشد؛ زمان زنده بودن دريغ از سر سوزنی حمايت. هنگام مرگ دريغ از فاتحه ای بی خرما. بر خلاف دزدان زمينی جمهوری اسلامی که مورد عنايت ويژه امدادهای غيبی قرار دارند و تا يکی شان گير می افتد، علی بابا هوار می کشد: کشش ندين. درحالی که هردو دسته اصولگرا هستند. هردو خمس و زکات می دهند. خدايان واحدی را می پرستند و نماز و روزه شان ترک نمی شود. و سازمان ملل خيلی متحد و اروپای متمدن فريادشان از دست دزدان دريايی سومالی به آسمان بلند است اما برای يه قل دو قل با دزدان زمينی و تبرک چفيه رهبر سر و دست می شکنند؟ براستی سرچشمه اينهمه تبعيض کجاست؟

ناشيگری و ندانم کاری و نادانی آقا. اگر دزدان دريايی سومالی با حرفهای قشنگ مردم را گول می زدند، مثلا می گفتند: آب و برق را مجانی می کنيم، اتوبوس و مينی بوس را مجانی می کنيم. بوس را مجانی می کنيم. و ازاين قبيل حرفهايی که ملت ها هلاک شنينش هستند، و صبر می کردند تا ملت حکومت را دو دستی تقديمشان کنند، آنوقت می توانستند با خيال راحت دست بکنند توی جيب ملت و جيب خودشان را پر بکنند. نصفش را خرج امدادهای غيبی و غيب کردن مدادهای عيبی می کردند، بقيه هم خرج دين خدا. هرکس هم صدايش درمی آمد می گفتند دشمن خدا و پيغمبر است و می فرستادنش "پیِ غم بر".

درست مثل دولت اصولگرای آقای استفان هارپر در کانادا که به حکم دادگاهی که مو لای درزش نمی رود، اموال ايرانيان را مصادره کرده و اگر کسی اعتراض بکند خواهند گفت فلانی لابد دشمن قانون است. چون نعوذبالله گويا قانون در کانادا خدا و پيغمبر است. حالا هرچه ايرانيان فرياد بزنند که اخوی اين اموال متعلق به مردم ايران است چون آخوندهای يک لا قبا و رهبر شامخ شان تا قبل از رسيدن به قدرت بخاطر خوردن اشکنه سر همديگر را می شکستند. جواب خواهند داد ما وارد دعوای خانوادگی نخواهيم شد.

و ايرانيان کانادا الان می فهمند که چرا دولت اولترا راست کانادا- همان اصولگرای خودمان – برای نشان دادن مراتب ارادت و حلقه بگوشی خود به حضرت نتان ياهوووو، با يک ياهو و بدون هيچ دليلی سفارت ايران در کانادا را تعطيل کرد؟ چون هدفشان کمک به پيشرفت صنعت مصادره بود.البته اگر صنعت مصادره در کانادا به اين شکل پيشرفت بکند بعيد نيست همين فردا يک خاخام اسراييلی در تورنتو سکندری بخورد و دچار ضايعات مغزی بشود، و برای خام کردن اصولگرايان کانادا، ادعا بکند که درحال نفرين کردن و دشنام دادن به ايران بوده که سکندری خورده، و چون ايران ديگر اموالی در کانادا ندارد، دولت معدلت پرور کانادا سوپرمارکت های ايرانی در تورنتو را مصادره نمايد تا بتواند خسارت برادر خاخام را تامين نمايد. ای بخشکی شانش. درايران، جان ايرانی مصادره می شود در کانادا مالش!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016