دوشنبه 4 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اوکراين حجم برق رسانی به شبه جزيره کريمه را ۵۰ درصد کاهش داد

مسکو، ۴ فروردين، خبرگزاری «ريا نووستی»/ "رستم تميرگالييف" معاون اول نخست وزير کريمه اطلاع داد که اوکراين حجم برق رسانی به اين شبه جزيره را به نصف کاهش داده است و به دنبال اين قطع خطوط انتقال برق در کريمه به طور منظم انجام می شود.

تميرگالييف در گفتگو با خبرگزاری "کريم اينفورم" گفت: "در حال حاضر حجم برق رسانی به شبه جزيره کريمه از سوی شرکت اوکراينی "اوکر انرگو" ۵۰ درصد کمتر از ميزان مقرر است".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معاون نخست وزير کريمه گفت که مقامات شبه جزيره برای اين اقدام آماده بوده اند، و افزود: "در حال حاضر سه نيروگاه حرارتی در شهرهای سيمفروپول، سواستوپول و کرچ به طور عادی کار می کنند و به زودی به ظرفيت کامل خود خواهند رسيد. بعلاوه ۹۰۰ دستگاه سيار ديزل ژنراتور در کريمه وجود دارند که برای تامين نيازهای حياتی برق مورد استفاده قرار می گيرند".

با اين حال "ايگور سلونيايف" وزير توسعه مناطق روسيه ابراز اطمينان کرد که مقامات اوکراين به اقداماتی که می تواند منجر به وقوع بحران انسانی در شبه جزيره کريمه شود، دست نخواهند زد.

يادآور می شود روز ۲۲ فوريه حکومت در کييف به شکل کودتا تغيير کرد. نمايندگان دولت و اپوزيسيون اوکراين پس از مذاکرات با شرکت وزيران امور خارجه فرانسه، آلمان و لهستان روز ۲۱ فوريه توافقنامه حل و فصل درگيری را امضا کردند اما با اين حال پارلمان اوکراين در زير فشار اپوزيسيون روز ۲۲ فوريه "ويکتور يانوکوويچ" رييس جمهور اين کشور را از سمت خود برکنار کرده، قانون اساسی اوکراين را تغيير داده و قراری در خصوص واگذاری اختيارات رييس جمهور به "آلکساندر تورچينوف" رييس پارلمان تا برگزاری انتخابات زودرس رياست جمهوری در ماه مه صادر کرد. تعدادی از استان های شرق و جنوب اوکراين و همچنين جمهوری خودمختار کريمه قانونيت تصميمات پارلمان اين کشور را قبول نکرده و اعلام نمودند برکناری يانوکوويچ از سمت رياست جمهوری قانونی نبوده است. اين استان ها تصميم گرفتند برای تعيين سرنوشت خود همه پرسی برگزار کنند.

همه پرسی در خصوص موقعيت حقوقی جمهوری کريمه و شهر سواستوپول روز يکشنبه ۱۶ مارس برگزار شد و در جريان آن بيش از ۹۶ درصد از شرکت کنندگان در آن به جدايی از اوکراين و پيوستن اين شبه جزيره و شهر به فدراسيون روسيه رای دادند. روز ۱۸ ماه مارس پيمان پيوستن کريمه و شهر سواستوپل به ترکيب فدراسيون روسيه در کاخ کرملين مسکو به امضا رسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016