جمعه 1 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اتحادیه اروپا با اوکراین اعلام همبستگی کرد

اتحادیه اروپا در قطعنامه‌ای بر پیوند اوکراین با غرب تأکید کرد. چنانچه روسیه به "سیاست تعرضی" ادامه دهد، با تحریم‌های بیشتر مواجه خواهد شد. اتحادیه اروپا الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسد.

سران کشورهای عضو "اتحادیه اروپا" روز جمعه (۲۱ مارس) با دولت اوکراین هم‌پیمان شدند. هرمن فان رومپوی، رئیس شورای اتحادیه اروپا از "همبستگی محکم" با اوکراین سخن گفت. به گفته‌ی او: «این گامی نمادین است که پشتیبانی اروپا را از مردم و دولت اوکراین نشان می‌دهد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قطعنامه از نقطه‌نظر سیاسی طرف مقابل یعنی دولت اوکراین را به احترام به حقوق بشر، پای‌بندی به اقتصاد بازار و همکاری نزدیک با اروپا ملزم می‌کند.
آرسنی یاتسنیوک، که برای امضای قطعنامه به بروکسل رفته است، از تصویب قطعنامه ابراز خرسندی کرد و گفت: «این توافق با انتظارات میلیون‌ها نفر از مردم اوکراین که مایل به پیوستن به اتحادیه اروپا هستند، همخوان است.» در توافق‌نامه به ویژه بر اهمیت همکاری در امور امنیتی و دفاعی تأکید شده است.

جزئیات بخش اقتصادی قطعنامه در آینده به بحث گذاشته می‌شود. پیش از این قرار بود که مصوبات احتمالی با توافق روسیه انجام گیرد، اما در شرایط تازه اتحادیه اروپا به صورت یکطرفه، از مالیات بر واردات کالاهای ساخت اوکراین صرف‌نظر کرده است.

عده بیشتری در لیست تحریم

سران کشورهای اتحادیه اروپا شامگاه پنجشنبه به تفصیل درباره بحران اوکراین گفت‌وگو کردند. اتحادیه اروپا در واکنش به الحاق کریمه به روسیه، برای عده دیگری از مقامات مسئول روسیه ممنوعیت سفر برقرار کرد و حساب‌های بانکی آن‌ها را مسدود ساخت. این تصمیم را آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در اولین ساعات بامداد جمعه در بروکسل به اطلاع رسانه‌های جمعی رساند.

بدین ترتیب تا کنون ۳۳ نفر از مقامات کریمه و روسیه مشمول مجازات قرار گرفته‌اند، که معاون رئیس دولت روسیه و رئیس شورای فدراسیون روسیه در میان آنها هستند.
سران "اتحادیه اروپا" اعلام کردند که اقدامات سنگین‌تری علیه روسیه تدارک دیده‌اند. دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، گفت که اتحادیه اروپا در عرصه‌های مالی، نظامی و انرژی به اقدامات تنبیهی دیگری علیه روسیه دست خواهد زد.
نخسیت وزیر بریتانیا افزود: «چنانچه اقدامات بیشتری در جهت عدم‌ثبات اوکراین انجام گیرد، تدابیر جدی‌تری علیه روسیه تصویب می‌شود».


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016