سه شنبه 5 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سازمان ملل حکم اعدام صدها حامی اخوان المسلمين مصر را غيرقانونی دانست

تهران – ايرنا – دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد روز سه شنبه اعلام کرد که حکم دادگاهی در مصر مبنی بر محکوميت ۵۲۹ حامی جنبش ˈاخوان المسلمينˈ به اعدام، نقض قوانين بين المللی به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری رويترز از ژنو، کنشگران حقوق بشری و وکيلان، حکم صادر شده در روز دوشنبه را گسترده ترين محکوميت به اعدام دانستند که در تاريخ نوين مصر صادر شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ˈروپرت کولويلˈ سخنگوی کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در يک نشست خبری در ژنو گفت: صدور گسترده حکم مجازات اعدام پس از يک محاکمه همراه با بی نظمی هايی در رويه های قضايی، نقض قوانين حقوق بشری بين المللی به شمار می رود.

وی افزود: محاکمه گروهی ۵۲۹ تن در تنها دو روز احتمالا نمی تواند حتی اصلی ترين الزامات و ضروريات يک محاکمه عادلانه را به همراه داشته و برآورده کند.

به گفته وی، حدود ۳۹۸ تن از متهمان به صورت غيابی محاکمه شده اند.

کولويل افزود: اتهامات دقيق هر يک از متهمان نامشخص بود، زيرا در دادگاه قرائت نشد و حتی همه متهمان دارای وکيل نبودند.

وی به نقل از وکيلان مدافع متهمان گفت که آنها دسترسی مناسب به موکلانشان نداشته اند و دادگاه مدارکی را که موکلانشان به دادگاه ارايه کرده بودند، در نظر نگرفته است.

به گفته کولويل، آنچه به ويژه نگران کننده است اين است که هزاران تن ديگر از متهمان نيز به اتهامات مشابه از ژوئيه سال گذشته بازداشت شده اند.

دادگاه کيفری المنيا در جنوب مصر امروز (سه شنبه) بيش از ۶۰۰ تن ديگر را به اتهام عضويت در اخوان المسلمين و ديگر اتهامات محاکمه می کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016