شنبه 9 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درگيری مسلحانه پليس و حمله کنندگان به کميسيون انتخابات افغانستان

کابل - ايرنا - درگيری نيروهای امنيتی افغانستان و حمله کنندگان به دفتر کميسيون مستقل انتخابات اين کشور در کابل که حدودساعت ۱۲ به وقت محلی آغاز شد، همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا از محل درگيری نيروهای امنيتی افغان و حمله کنندگان به دفتر کميسيون مستقل انتخابات افغانستان، اين درگيری که تا زمان مخابره خبر حدود ۳ ساعت به طول انجاميده ادامه دارد و دود غليظی آسمان منطقه را فرا گرفته است.

گفته می شود ۵ تن از مهاجمان پس از حمله راکتی به دفتر کميسيون مستقل انتخابات در منطقه پلچرخی کابل با ورود به ساختمانی در نزديکی کميسيون مستقل انتخابات به تبادل آتش با نيروهای امنيتی پرداخته اند که ادامه دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



برخی اظهارات تاييد نشده در منطقه درگيری حاکی است که انبارهای پشتيبانی کميسيون مستقل انتخابات هدف مهاجمان قرار گرفته است.

ˈنور محمد نورˈ سخنگوی کميسيون مستقل انتخابات افغانستان ساعتی پيش در گفت وگو با خبرنگار ايرنا تاييد کرد نيروهای طالبان به کميسيون مستقل انتخابات حمله کردند.

سخنگوی کميسيون مستقل انتخابات افغانستان گفت درگيری بين نيروهای امنيتی و مهاجمان ادامه دارد اما به کارکنان کميسيون مستقل انتخابات آسيبی نرسيده است.

برخی گزارشهای ديگر نيز حاکيست يک مهاجم در نزديکی کميسيون مستقل انتحابات بمب همراه خود را منفجر کرد و ديگر همدستان وی با ورود به ساختمانی در اين منطقه با نيروهای امنيتی درگير شدند.

عصر روز گذشته نيز موسسه ˈبنياد صلحˈ در منطقه کارته ۳ کابل هدف حمله ۵ مهاجم مسلح قرار گرفت.

در اين حمله يک عامل انتحاری خودروی بمب گذاری شده خود را مقابل محل استقرار کارکنان خارجی موسسه بنياد صلح منفجر کرد و ديگر همدستانش با ورود به اين مرکز به مدت ۴ ساعت به مقابله با نيروهای امنيتی و پليس افغانستان پرداختند و در نهايت کشته شدند.

ˈحشمت استانکزیˈ، سخنگوی فرماندهی امنيتی کابل گفت در اين حمله دو غير نظامی از جمله يک دختر شانزده ساله و يک مرد نيز کشته شدند.

در اين حمله يک پليس و چند غيرنظامی ديگر نيز زخمی شدند.

چند روز پيش از آن نيز چند مهاجم انتحاری به يکی از دفاتر کميسيون مستقل انتخابات در غرب کابل حمله کردند و پس از درگيری چند ساعته با نيروهای امنيتی کشته شدند.

هفتاد تن از کارکنان اين مرکز کميسيون مستقل انتخابات که پس از آغاز حمله انتحاری مهاجمان در زير زمين اين ساختمان پناه گرفته بودند، پس از کشته شدن مهاجمان نجات يافتند.

نيروهای طالبان که انتخابات رياست جمهوری و شوراهای استانی افغانستان را در ۱۶ فروردين تحريم کرده اند، تحرکات خود را در چند روز اخير افزايش داده اند.

وزارت کشور و دفاع افغانستان نيز اخيرا عمليات های گسترده ای را برای پاکسازی مناطق ناامن افغانستان راه اندازی کرده اند تاکيد می کنند هر گونه تحرک نيروهای طالبان را سرکوب خواهند کرد.

قرار است انتخابات رياست جمهوری و شوراهای استانی افغانستان ۱۶ فروردين در سراسر اين کشور برگزار خواهد شد.

تبليغات انتخاباتی ۸ نامزد رياست جمهوری که تا ۱۳ فروردين ادامه خواهد داشت به طور گسترده ای برای کسب آرای مردم افغانستان جريان دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016