دوشنبه 11 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اردوغان با مردم ترکيه سخن گفت


آنکارا- ايرنا - ˈ رجب طيب اردوغانˈ نخست وزير ترکيه يکشنبه شب درپی قطعی شدن پيروزی حزب حاکم درانتخابات شهرداری ها درسخنانی گفت : مردم ترکيه در انتخابات شهرداری ها به مخالفان وخارجی ها اين پيام را دادند که آنها صاحب اصلی اين کشور هستند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، طبق نتايج غيررسمی با شمارش نزديک به ۸۰ درصد آرا حزب ˈعدالت وتوسعهˈ با ۷/۴۵ درصد آرا، حزب جمهوريخواه خلق با ۳/۲۸ درصد، حزب ˈ حرکت ملی با ۶/۱۵ درصد وحزب ˈ صلح و دمکراسیˈ با ۲/۴ درصد آراء در رده های اول تا چهارم انتخابات شهرداری ها در اين کشور قرار گرفته اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رجب طيب اردوغان پس از اعلام نتايج اوليه انتخابات وقطعی شدن پيروزی حزب ˈعدالت و توسعهˈ باحضور درستاد مرکزی حزبش درآنکارا درسخنانی گفت:نتايج انتخابات شهرداری ها نمايانگر آن است که سياست های غيراخلاقی، افترا ، غرور، کبر، ريا، دروغ، ائتلاف ضد ملت وانتشار نوارهای مونتاژ شده شکست خورده ومردم ترکيه دست هايی را که به استقلال آنان ضربه وارد کرده بود درپای صندوق های رای دفن کردند.

اردوغان که به همراه همسر، دختر وپسرش که نام آنان درعمليات های فسادمالی وارتشاء طرح شده بود گفت: ترکيه وارد دوران جديدی شده است ومردم اين کشور درپای صندوق های رای اين پيام را دادند که نسبت به تعيين آينده سياسی کشورشان به راهی به جز انتخابات معترض هستند.

نخست وزير ترکيه تصريح کرد: فراست وبصيرت مردم ترکيه امروز بردسيسه ها و توطئه ها عليه استقلال اين کشور پيروز شده وطرح مخالفان عليه ترکيه با شکست مواجه شده است.

وی با انتقاد ازاحزاب ˈ جمهوريخواه خلقˈ وˈحرکت ملیˈ آنها را به همدستی با ˈجماعت گولن ˈ متهم کرد وگفت: اين احزاب ازمردم ترکيه سيلی وتو دهنی محکمی خوردند.

اردوغان دمکراسی وسياست را راه حلی برای حل مشکلات اين کشور خواند وبيان کرد : هر کس هر مساله ای دارد بايد آن را در پای صندوق های رای حل کند.

وی درادامه گفت: نتايج انتخابات شهرداری ها را بطور کامل آناليز و سعی در رفع نواقص خود خواهيم کرد.

نخست وزير ترکيه افزود: مخالفان بايد ازنتيجه انتخابات درس بگيرند وبه تجزيه و تحليل بپردازند.

اردوغان دربخش ديگری ازسخنان خود با اشاره به انتشار نوارصوتی نشست محرمانه مقامات ترکيه در وزارت خارجه ترکيه عليه سوريه وکشف دستگاه شنود درمحل کار خود گفت: مايه تاسف است که مخالفان حتی در اين مورد نتوانستند امتحان خوبی پس بدهند.

وی مخالفان خود را متهم به ائتلاف نانوشته بين آنان درجريان انتخابات کرد وگفت: بياييد يک صفحه جديد که درآن منافع عالی ترکيه درصدر آن قرار داده باشد را باز کنيم.

نخست وزير ترکيه با تاکيد براينکه اين کشور نياز به يک حزب مخالف قدرتمند دارد گفت: تنها حاکميت واقتدار حزب ˈعدالت و توسعهˈ برای ترکيه کافی نيست بلکه احزاب مخالف از امشب بايد خطاهای خود را درک، از آن درس و آنها را تصحيح کنند.

وی از احزاب مخالف خواست دست در دست حزب عدالت و توسعه، ترکيه نوين را بسازند و افزود: هر تبعه ترکيه بداند که پيروز امروز ، ترکيه است، امروز روز عيد ترکيه جديد است . امروز روز پيروزی روند صلح بين تمامی اتباع ترکيه و روند صلح است.

اردوغان دربخشهای مختلف سخنان خود با حمله به جماعت گولن گفت: هواداران اين گروه در طول ۳۰ تا ۴۰سال گذشته به انحای مختلف در دواير دولتی نفوذ کرده اند ولی زمان تصفيه آنان از دولت فرا رسيده، چرا که دولت در داخل دولت نمی تواند وجود داشته باشد و تصفيه آنان در چهارچوب حقوقی انجام خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016