چهارشنبه 13 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بیانیه جیش العدل: تا پایان مذاکرات هیچ گونه خطری جان اسرا را تهدید نمی‌کند

گروه جیش العدل در بیانیه‌ای از تجدیدنظر در مورد کشتن یکی دیگر از مرزبانان ایرانی خبر داد و اعلام کرده که با مسئولان ایرانی در حال مذاکره است. استاندار سیستان و بلوچستان این مذاکرات را تأیید کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گروه جیش العدل در بیانیه‌ای که منتشر کرد از تجدیدنظر در مورد کشتن یکی دیگر از مرزبانان ایرانی خبر داده و اعلام کرده است تا پایان مذاکرات با مسئولان ایرانی هیچ گونه خطری جان مرزبانان را تهدید نمی‌کند.

به گزارش ایلنا، در بیانیه سازمان تروریستی جیش العدل آمده است:
"به اطلاع عموم مردم می‌رساند که با وجود هشدار قبلی سازمان مبنی بر اینکه اگر نظام به درخواست سازمان در خصوص آزادی زندانیان اهل سنت اقدامی نکند یک تن دیگر از پاسداران اعدام خواهد گشت لذا سازمان در حکم صادره نسبت به اعدام پاسدارن جهت بخشیدن فرصتی دیگر تجدیدنظر نموده است.
در حال حاضر در این میان مذاکرات و رایزنی‌ها در خصوص آزادی اسرا جاری است. لذا به اطلاع عموم می‌رساند که در حال حاضر تا پایان مذاکرات هیچ گونه خطری جان اسرا را تهدید نمی‌کند و در آینده در این باره بیشتر روشنگری خواهد شد."

گفتنی است گروه تروریستی جیش العدل در سوم فروردین ماه ادعا کرد که گروهبان یکم جمشید دانایی فر رابه شهادت رسانده و به مسئولان ایرانی فرصت ده روزه‌ای برای آزادی زندانیان اهل سنت داد که در غیر این صورت مرزبانان ایرانی را خواهد کشت.

شیخ مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز چندی پیش در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا از این گروهک تروریستی خواسته بود که به این گروگان گیری خاتمه داده و ضمن مذاکره با مقامات جمهوری اسلامی، مقدمات آزادی مرزبانان ایرانی را فراهم کنند.

***

آغاز مذاکره برای آزادی مرزبانان ايرانی

فارس ـ استاندار سيستان و بلوچستان در خصوص اطلاعيه اخير گروهک جيش‌العدل گفت: تيمی در آن سوی مرز مشغول مذاکره هستند که اميدواريم به نتيجه روشنی منتج شود.

علی اوسط‌ هاشمی استاندار سيستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص اطلاعيه اخير گروهک جيش‌‌العدل، اظهار داشت:‌ تيمی در آن سوی مرزها مشغول مذاکره هستند و اميدواريم اين مذاکرات به نتيجه روشنی منتج شود.

استاندار سيستان و بلوچستان با بيان اينکه اين گروه در آن سوی مرز مذاکرات خود را انجام می‌دهند، افزود: ان‌شالله اين مذاکرات به نتيجه خير منتهی شود.

گروهک جيش‌العدل در اطلاعيه‌ای اعلام کرده که «تا پايان مذاکرات هيچ‌گونه خطری جان اسرا را تهديد نمی‌کند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016