چهارشنبه 13 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نوبخت: تورم ۴۳ درصدی را کاهش داديم

محمدباقر نوبخت در آئين بزرگداشت ۱۲ فروردين با بيان اينکه دولت يازدهم درصدد خدمت به مردم و برطرف کردن مشکلات آنهاست، گفت: رئيس مرکز آمار در روز نخستی که وارد مکه مکرمه شدم، با من تماس گرفت و گفت که خوشبختانه تورم ۴۳ درصدی مرداد و شهريور سال ۹۲ به ۳۲.۱ درصد کاهش يافته است.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رسانی حج، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و معاون برنامه‌ريزی و نظارت راهبردی رئيس جمهور در آئين بزرگداشتی که به مناسبت ۱۲ فروردين، روز جمهوری اسلامی و سالروز شهادت دخت مکرم رسول اسلام، حضرت زهرا (س) در هتل دار هادی مکه برگزار شد، افزود: امشب، در آستانه شب اول جمادی‌الثانی، يادآور رخدادی تلخ و غم‌انگيز در تاريخ اسلام است که شهادت حضرت زهرا (س) قلمداد می‌شود. از طرف ديگر، مناسبت ۱۲ فروردين و روز جمهوری اسلامی را داريم که به اعتقاد من، اين دو رويداد، ارتباط وثيقی با يکديگر دارند.

وی با تشريح فراز و نشيب‌های تاريخی دعوت پيامبر (ص) به دين اسلام، سپس رحلت رسول مکرم اسلام و ماجراهای منتهی به شهادت حضرت صديقه (س) ادامه داد: اگر جامعه اسلامی از مديريت حضرت علی (ع) بی‌بهره نمی‌ماند، آن اتفاقات تلخ و رويدادهای ناگوار هم پيش نمی‌آمد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخنگوی دولت يازدهم خاطرنشان کرد: بعدها هم با اينکه حکومت اسلامی در اختيار حضرت امير (ع) قرار گرفت، اما اجازه ندادند او به خوبی در جامعه اسلامی مديريت کند. همين عوامل، منجر به صلح امام مجتبی (ع) و شهادت سيدالشهدا (ع) شد.

وی با بر شمردن تلاش‌هايی برای تشکيل حکومت علويان در طول تاريخ، به ويژه در ايران ادامه داد: اگر حکومت علويان در صدر اسلام و پس از رحلت پيامبر نور و رحمت تشکيل می‌شد، مطمئناً وضعيت اسلام از شرايط کنونی به مراتب بهتر بود.

دکتر نوبخت با تأکيد بر ارتباط اين موضوع با انقلاب اسلامی گفت: تمام تلاش‌ها برای تشکيل حکومت علوی راه به جايی نبرد. يا دوره زمامداری حاکمان کوتاه بود و يا گستره حکومت آنها بسيار محدود. تا اينکه انقلاب اسلامی مردم ايران به رهبری فقيهی فهيم، عاليقدر و مجاهد به پيروزی رسيد.

وی خاطرنشان کرد: اما آنچه در طول تاريخ بر پيامبر (ص)، امامان (ع) و صحابه آنها گذشته، در دوران ۳۵ سال گذشته بر حکومتی که به نام شيعيان و علويان در ايران تشکيل شد، تحميل شد. يکی از منافقين می‌گفت: همان مقاومتی که در مکه مقابل پيامبر اکرم (ص) صورت گرفت تا نتواند در قلب‌ها نفوذ کند، از سوی قدرت‌های بزرگ به ما مأموريت داده شده بود. به اين شکل که ابتدا مغزهای متفکر آن را از بين ببريم. بنابراين کسانی مانند شهيد بهشتی و شهيد مطهری را به شهادت رسانديم. سپس، وقتی ائمه جمعه را از بين برديم، در پی قطع زبان‌های انقلاب بوديم. وقتی شهيد رجايی و شهيد باهنر به شهادت رسانديم، آنها گفتند که ما دو دست انقلاب را قطع کرديم. منافقين، حتی به قصد از بين بردن سرانگشتان نظام، افراد متدين و مذهبی را به شهادت می‌رساندند. بعد هم با ۱۲ لشکر مکانيزه به کشور ما حمله کردند.

سخنگوی دولت يازدهم تأکيد کرد: قدرت‌های بزرگ در اين ۳۵ سال، حتی يک روز به انقلاب اسلامی اجازه ندادند مسير خودش را طی کند. آنها اتفاقات فراوانی را برای به زانو در آوردن اين نظام رقم زدند که محاصره اقتصادی امروز، از آن جمله است.

وی با بيان اينکه هر دو قدرت شرق و غرب با اينکه در ذات خود با يکديگر دشمنی داشتند، اما برای از بين بردن نظام دست به دست هم دادند، اضافه کرد: در برابر اين فشارها و هجمه‌های درازمدت، مهم اين است که ما تکليف خود را بدانيم.

نوبخت خاطرنشان کرد: آنچه در اين ۳۵ سال تغيير نکرد، مقاومت شما مردم در برابر زورگويی‌ها و تجاوزها بود. چرا که خواست رهبری و اراده ملت بر اين بود که حکومت علوی در کشور پابرجا بماند. امروز در سراسر دنيا، تنها نظامی که می‌تواند نماد و نشان حکومت علويان باشد، نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

معاون برنامه‌ريزی و نظارت راهبردی رئيس جمهور با بيان اينکه دنيا فهميده که نظام جمهوری اسلامی قابل حذف نيست، اظهار داشت: دشمن تلاش کرد تا چهره‌ای منفی از اسلام و ايران در جهان ارائه بدهد و متأسفانه چهره بی‌منطق و خشن تکفيری‌ها و طالبانی‌ها را به جای اسلام معرفی کرد.

وی با تأکيد بر رسالت افزون‌تر در برابر اين دشمنی‌ها گفت: ما بايد علاوه بر مقابله با اسلام‌هراسی و ايران‌هراسی در دنيا، از نظام مقدس جمهوری اسلامی نيز با تمام قوا حمايت کنيم.

نوبخت با بيان اينکه موضوع انرژی هسته‌ای، صرفاً بهانه‌ای از سوی قدرت‌های بزرگ است، اظهار داشت: آنها اسلام را طوری معرفی کردند که بگويند همان مذهبی که پيروانش جليقه انفجاری می‌پوشند و خود را در ميان مردم منفجر می‌کنند، می‌خواهد با دستيابی به انرژی هسته‌ای، بمب توليد کند.

وی با اشاره به اينکه ما بايد نظام اسلامی را يک حکومت منطقی و اصيل نشان دهيم، افزود: ما به دنيا گفته‌ايم که جمهوری اسلامی در پی بمب هسته‌ای نيست و می‌خواهيم از دستاوردهای انرژی هسته‌ای، فقط و فقط برای پيشرفت‌های تکنولوژی بهره ببريم، اما اين موضوع را چگونه بايد اثبات کنيم؟

معاون رئيس جمهور با قدردانی از زحمات رسانه ملی در اين باره گفت: آيا صدا و سيمای ما با تمام زحماتی که متحمل می‌شود، توان اين را دارد که به عنوان يک رسانه، صدای ما را به گوش همه دنيا برساند؟ بنابراين ما ناگزيريم با دشمن به مذاکره بنشينيم و به آنها اثبات کنيم که ما به دنبال اسلام تکفيری و طالبانی و بمب هسته‌ای نيستيم.

نوبخت با ظالمانه خواندن تحريم‌های اقتصادی اذعان کرد: در حالی که جمهوری اسلامی به عنوان يکی از قدرت‌های نفتی توان توليد روزانه ۴ ميليون بشکه نفت را دارد، تحريم‌ها موجب شد تا ما امکان فروش تنها يک ميليون بشکه نفت را داشته باشيم.

سخنگوی دولت با تأکيد بر موفقيت کشورمان در دور نخست مذاکرات هسته‌ای گفت: ما در دور اول، موفق به شکستن بخشی از تحريم‌ها شديم، اما تا پايان مذاکرات، راه درازی در پيش داريم که اميدواريم مردم انقلابی و شما زائران خانه خدا، فرزندان خود را با دعای خير در اين مذاکرات همراهی کنيد. چرا که آنها در مقابل قدرت‌های استکباری به دعای شما نيازمندند.

نوبخت در پايان سخنرانی خود با بيان اينکه دولت يازدهم درصدد خدمت به مردم و برطرف کردن مشکلات آنهاست، گفت: رئيس مرکز آمار در روز نخستی که وارد مکه مکرمه شدم، با من تماس گرفت و گفت که خوشبختانه تورم ۴۳ درصدی مرداد و شهريور سال ۹۲ به ۳۲.۱ درصد کاهش يافته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016