یکشنبه 10 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نرخ تورم اسفند ۹۲ به ۳۲.۱ درصد رسيد

• مرکز آمار ايران نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به اسفندماه سال گذشته را ۳۲.۱ درصد و نرخ تورم نقطه به نقطه را نيز معادل ۱۹.۶ درصد اعلام کرد.

ایلنا ـ مرکز آمار ايران گزارش شاخص قيمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در اسفندماه سال ۱۳۹۲ بر اساس سال پايه ۱۳۹۰ را اعلام کرد که بر اساس آن، شاخص کل (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۰) در اسفند ماه سال ۱۳۹۲ عدد ۱۷۹.۸ را نشان می دهد که نسبت به ماه قبل ۰.۷ درصد افزايش داشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا، افزايش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۱۹.۶ درصد است که نسبت به همين اطلاع در ماه قبل (۲۲.۰) کاهش شديدی يافته است. درصد تغييرات شاخص کل (نرخ تورم شهری) در ۱۲ ماهه منتهی به اسفندماه سال ۹۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۲.۱ درصد است که نسبت به تورم ۱۲ ماهه منتهی به بهمن ۱۳۹۲ (۳۳.۷) کاهش يافته است.

شاخص گروه عمده خوراکی ها، آشاميدنی ها و دخانيات در اين ماه به رقم ۲۲۱.۰ رسيد که نسبت به ماه قبل ۰.۹ درصد افزايش نشان می دهد. شاخص گروه اصلی خوراکی ها در ماه مورد بررسی به عدد ۲۱۹.۰ رسيد که نسبت به ماه قبل ۰.۹ درصد افزايش نشان می دهد.

شاخص گروه اصلی خوراکی ها نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۱.۹ درصد افزايش نشان می دهد و نرخ تورم ۱۲ ماهه اين گروه ۴۳.۷ درصد است. شاخص گروه خوراکی ها، آشاميدنی ها و دخانيات نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۱.۷ درصد افزايش نشان می دهد و درصد تغييرات اين گروه در ۱۲ ماه منتهی به اسفندماه ۹۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴۴.۴ درصد است که نسبت به تورم ۱۲ ماهه منتهی به بهمن ماه ۱۳.۹۲ (۴۷.۵) کاهش يافته است.

شاخص گروه عمده کالاهای غيرخوراکی و خدمات در اسفندماه ۹۲ به رقم ۱۶۵.۶ رسيد که ۰.۷ درصد نسبت به ماه قبل افزايش نشان می دهد. ميزان افزايش شاخص گروه عمده کالاهای غيرخوراکی و خدمات نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۸.۷ درصد بوده است و نرخ تورم ۱۲ ماه منتهی به اسفندماه سال ۱۳۹۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل اين گروه ۲۷.۱ درصد است که نسبت به تورم ۱۲ ماهه منتهی به بهمن سال ۱۳۹۲ (۲۸.۱) کاهش يافته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016