پنجشنبه 8 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسن روحانی: نرخ تورم ۱۰ درصد کاهش يافته است

بندرعباس - ايرنا - دکتر حسن روحانی رييس جمهوری پنجشنبه شب در يک گفت وگوی زنده تلويزيونی با شبکه استانی هرمزگان گفت: طبق آخرين آمار، نرخ تورم در ماههای اخير با ۱۰ درصد کاهش، از ۴۳ به ۳۳ درصد رسيده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين روحانی در ساعات پايانی سفر سه روزه خود به استان هرمزگان در يک گفت و گوی زنده تلويزيونی با مردم اين استان که هم اکنون علاوه بر شبکه استانی از شبکه خبر نيز پخش می شود، افزود: رشد تورم از دی تا بهمن يک درصد بوده که خبر بسيار خوشحال کننده ای است.

وی تصريح کرد: شيب سريع تورم که به سمت بالا بود اکنون بسيار کند شده و وعده ما به مردم برای سال آينده اين است که تورم را به ۲۵ درصد برسانيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس جمهوری سپس در پاسخ به مطالب و مسائل مطرح شده از سوی شهروندانی از بشاگرد، سندرک، سوزا، گريز و بندر لنگه که در ارتباط زنده از شهرهای خود با دکتر روحانی سخن می گفتند، اظهارداشت: مشکلاتی که مطرح شد در دو سه نقطه ای که تماس تصويری يا تلفنی داشتند به مشکلات مختلفی مربوط می شود که مردم در زندگی دارند.

وی افزود: دولت در زمينه بحث درمان در سراسر کشور از جمله استان هرمزگان که مشکلات فراوانی در اين باره دارد، با اجرای مرحله دوم هدفمندی يارانه ها در سال آينده گامی جدی بسوی بهبودی وضعيت آن برخواهد داشت.

رييس جمهوری با بيان اينکه تجهيز بيمارستان ها و فعال شدن مراکز بهداشتی که اکنون فعال نيست احتياج به زمان دارد، خاطرنشان کرد: در سال آينده همه افراد را تحت پوشش بيمه قرار می دهيم، سطح بيمه ها را بالاتر می بريم و در واقع، ارزش دفترچه ها را افزايش می دهيم.

دکتر روحانی درباره راه های استان هم گفت: مصمم هستيم سال آينده حدود ۳۰ ميليارد تومان بودجه اختصاص دهيم تا هم راه ها در کل استان هرمزگان و هم راه های روستايی آن بهبود يابد.

وی با بيان اينکه برخی از جاده ها به بزرگراه تبديل و برخی ديگر بهسازی خواهد شد، اضافه کرد: در مورد مناطق ويژه نيز تقاضاها را بررسی خواهيم کرد .

رييس جمهوری با بيان اين که دولت ناچار است برخی از مناطق را به دليل داشتن شرايط خاص، منطقه آزاد اعلام کند و برخی را بايد به تدريج منطقه آزاد کند، تاکيد کرد: شکوفايی همه سواحل خليج فارس و عمان جزو برنامه های دولت خواهد بود .

وی يادآور شد: در اين سفر ، برای همه شهرستان ها بودجه ای در نظر گرفته شده است و به بشاگرد هم ۷۲.۵ ميليارد ريال اختصاص داده ايم.

دکتر روحانی بشاگرد را يک منطقه محروم خواند و تصريح کرد: اقدامات زيادی برای اين منطقه محروم صورت گرفته است ليکن اين منطقه تا رسيدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله دارد.

وی اطمينان داد که دولت تدبير و اميد طرح هايی را در استان هرمزگان دنبال خواهد کرد که برای کل استان و کشور تاثيرگذار باشد.

رييس جمهوری گفت: ما برای اين که بتوانيم در جاسک بندر صادراتی برای نفت ايجاد کنيم، اقدام به انتقال لوله نفت و گاز از خوزستان خواهيم کرد که برای کل منطقه آثار مثبتی خواهد داشت.

وی افزود: پيگيری حل برخی از مشکلاتی که مردم مطرح کردند در سال آينده نيز دنبال خواهد شد و دولت در حد توان خود، آنها را عملی خواهد کرد.

دکتر روحانی با بيان اينکه صيادان در همه استان هرمزگان و اسکله های آن با مشکلاتی مواجه هستند، خاطرنشان کرد: ما در زمينه حل مسائل بخش صيادی نيز اقدام خواهيم کرد و سال آينده در اين زمينه سرمايه گذاريهايی خواهيم داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016