پنجشنبه 14 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کوهن: معامله جدیدی بین شرکت‌های خارجی و ایران ندیده‌ایم

رادیو فردا ـ به گزارش خبرگزاری رویترز دیوید کوهن، رئیس دایره تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا، روز ۱۳ فروردین در نشستی در سنای آن کشور گفته است نشانه‌هایی از اینکه شرکت‌های جهانی، پس از توافق اولیه اتمی با ایران، برای ورود به بازار آن تلاش کنند، ندیده است.

به گفته آقای کوهن آمریکا شرکتی را -در اروپا، خلیج [فارس]، آسیا- ندیده است که تلاش کند از موقعیت محدود به وجود آمده در مورد تحریم‌ها استفاده کرده، وارد بازار ایران، وارد داد و ستدی با این کشور که ممکن است تحریم‌هایی همراه داشته باشد، شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این مقام ارشد وزارت خزانه داری آمریکا افزوده است که بر اساس تخمین‌های اولیه، مقام‌های این وزارتخانه انتظار داشتند به دنبال توافق موقت اتمی با ایران نزدیک به ۶ تا ۷ میلیارد دلار از منابع رفع تحریم‌ شده نصیب تهران شود.

با این همه به گفته آقای کوهن به نظر می‌رسد این تخمین بیش از اندازه بوده است.

رئیس دایره تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته است تحریم‌هایی که واشینگتن در ماه فوریه علیه برخی اشخاص وضع کرد، این پیام را می‌فرستد که آمریکا فورا و شدیدا کسانی که آنها را نقض کنند، تنبیه می‌کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۷ بهمن ماه علیه برخی شرکت‌ها و افراد که به کمک به ایران برای نقض تحریم‌ها متهم شده‌اند، مجازات‌هایی وضع کرد.

این مجازات‌ها دومین از این دست پس از توافق هسته‌ای سوم آذر میان تهران و کشورهای ۵+۱ بود.

دیوید کوهن روز چهارشنبه گفت «ما آن کار را کردیم و فکر می‌کنم (به این شکل) پیامی قوی فرستادیم.»

وب‌سایت وال‌استریت‌جورنال نیز به سخنان مشابهی از آقای کوهن در مورد مجازات کسانی که تحریم‌ها را نقض کنند، منتشر کرده است.

رویترز می‌گوید برخی قانون‌گذاران آمریکایی نگران هستند که توافق اولیه اتمی صورت گرفته با ایران، درهای بازار ایران را به روی تجارت جهانی می‌گشاید.

وال‌استریت جورنال از قول مایک جوهانس، سناتور جمهوری‌خواه، آورده است «یک بار که در باز شود، وسوسه‌ای برای کشورها به‌وجود می‌آید تا آن را بیشتر باز کنند».

این نگرانی‌ها در مواقعی که برخی مقام‌های دیگر کشورها طی ماه‌های گذشته به ایران سفر کردند، نیز بازتاب پیدا کرده است.

آقای کوهن هفتم بهمن ماه سال گذشته نیز با بیان این‌که هنوز تحریم‌های زیادی علیه جمهوری اسلامی به قوت خود باقی است به شرکت‌های علاقه‌مند تجارت با ایران گفته بود که در این زمینه «دست نگه دارند».

همزمان با گفته‌های تازه این مقام ارشد آمریکایی، شرکت آلمانی اداره کننده بازار بورس فرانکفورت، روز چهارشنبه اعلام کرد که آمریکا در خصوص احتمال نقض تحریم‌های ایران توسط یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت در حال تحقیق است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016