یکشنبه 17 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

یک کودک 9 ماهه پاکستانی متهم به سوء قصد به ماموران دولتی در دادگاه احضار شد

العربیه - اتهام یک نوزاد 9 ماهه پاکستانی به سوء قصد به گارگران شرکت گاز و پلیس این کشور و حضور وی به همراه پدر و مادرش در یکی از دادگاههای این کشور، تعجب بسیاری از فعالان اینترنتی را برانگیخته است.

به گفته چوهدری عرفان صادق وکیل این خانواده ، طفل مذکور به اتفاق پدربزرگ و دیگر اعضای خانواده خود به اتهام پرتاب سنگ به نمایندگان شرکت گاز به منزلشان آمده بودند، به دادگاه احضار شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه محمد موسی خان کودک 9 ماهه پاکستانی در حالی که بطری شیر خوری در دست داشت در دادگاه حاضر شد.


طبق این گزارش کاشف محمد، بازرس پلیس که گزارش تحقیقاتی این حادثه "جنایی" را تهیه کرده بود در گزارش خود نوشت: "این یک سوء قصد علیه نمایندگان شرکت بود". اما قاضی دادگاه پس از خواندن گزارش بازرس پلیس، دستور داد این بازررس پلیس را از کار برکنار کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این کودک را در حالی که بطری شیرخوری در دست داشت با پدر بزرگش در دادگاه حاضر شد.

پدر این کودک در دادگاه گفت : " در جلسه دادگاه همه شگفت زده اند که چگونه یک کودک 9 ماهه می تواند قصد جان کسی را کند؟". وی سپس افزود :" این چه نوع پلیسی که ما داریم؟".

قوانین جزایی پاکستان شامل حال این کودک نمی شود و این نوع اتهام از نظر قانونی بر این کودک قابل تطبیق نیست زیرا پارلمان این کشور سن قانونی برای تعقیب جزایی را از 7 سال به 12 سال افزایش داده است.

حکایت اتهام این کودک از این قرار است که نمایندگان یک شرکت دولتی گاز، به تحریک فردی با نفوذ، به منظور تصاحب زمین پدر این کودک برای قطع گاز منزل آنها اقدام کردند. افراد شرکت با سنگ پرانی کودکان و ساکنان محله روبرو شدند اما پس از دخالت پلیس نمایندگان شرکت گاز از قطع گاز منصرف و مسئله را از طریق قانونی دنبال کردند آنها علیه این کودک و پدرش نزد پلیس شکایت کردند .

این افراد در شکایت خود ادعا کردند که این کودک نه ماه نیز در هنگام سنگ پرانی حضور داشته و به سوی آنها سنگ پرانی کرده است. پس از آن بازرس پلیس کودک را به سوء قصد به جان نمایندگان شرکت و افراد پلیس متهم کرد.

دادگاه اتهام این کودک را رد نکرد و دستور داد که کودک در جلسه آینده دادگاه باید حضور یابد. انتشار خبر این حادثه در رسانه های پاکستانی، خشم مردم علیه پلیس و سیستم قضایی این کشور را برانگیخت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016