دوشنبه 18 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

متهم به قتل ستار بهشتی فردا در دادگاه

وکيل مدافع اوليای دم ستار بهشتی می‌گويد موکلانش در جلسه محاکمه متهم به قتل فرزندشان شرکت نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، ستار بهشتی کارگر وبلاگ‌نويسی بود که در آبان ماه ۹۱ در بازداشتگاه پليس فتا کشته شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پس از آن، پرونده‌ قتل ستار بهشتی در شعبه يک بازپرسی دادسرای امور جنايی پايتخت باز شد.

اين پرونده پس از کش‌وقوس‌های فراوان منجر به صدور کيفرخواست با اتهام قتل شبه‌عمد برای يکی از ماموران پليس فتا شد، ولی با اعتراض وکيل‌مدافع اوليای دم ستار بهشتی پرونده به دادگاه عمومی ارجاع شد و اين مرجع در نهايت نظر دادستانی مبنی بر شبه‌عمد بودن قتل ستار بهشتی را تاييد کرد.

پس از رد اعتراض پورفاضل به کيفرخواست در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه عمومی، اين شعبه، ۱۹ فروردين ۹۳ را برای رسيدگی به اتهام قتل شبه عمد ستار بهشتی توسط يکی از ماموران پليس فتا تعيين کرد.

بعد از آن، گيتی پورفاضل با اعلام انصراف موکلانش از پيگيری پرونده با اتهام قتل شبه عمد، گفت: بازپرس معتقد بود که قاتل انگيزه قتل نداشته و ضرباتی که به ستار بهشتی وارد کرده کشنده نبوده است در حالی که ضربات وارد شده به او سبب خون‌ريزی ريه، کبد و زير پروانه مغز او شده بود و در اثر همين خونريزی و نرسيدن اکسيژن لازم به اين ارگان‌ها، وی فوت کرده است.

وی گفت: اوليای دم ستار بهشتی معتقد به عمدی بودن قتل فرزندشان هستند و با توجه به اينکه قصد دريافت ديه ندارند در جلسه دادگاهی که ۱۹ فروردين برگزار می‌شود شرکت نخواهند کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016