دوشنبه 18 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طرفداران روسيه در دونتسک اوکراين اعلام استقلال کردند

يورونیوز ـ هواداران روسيه در شرق اوکراين، که از روز يکشنبه يک ساختمان دولتی در شهر دونتسک را اشغال کرده اند، روز دوشنبه، از برپايی يک جمهوری مستقل در اين شهر خبر داده اند. به گزارش خبرگزاری روسی اينترفکس، معترضان قصد دارند پيش از يازدهم ماه مه سال جاری (بيست و يکم ارديبهشت ماه)، رفراندومی را برای برپايی يک منطقه مستقل برگزار کنند.

آرسنی ياتسنيوک، نخست وزير اوکراين در جلسه صبح دوشنبه کابينه اوکراين گفته است: «هر گونه تقاضای فريبنده برای فدرالی کردن اوکراين، تلاش برای تخريب دولت اوکراين و سناريوی است که بوسيله فدراسيون روسيه نوشته شده است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با افزايش درخواست ها برای برگزاری رفراندوم در شهرهای شرقی اوکراين مانند خارکيف، لوهانسک و دونتسک، روز دوشنبه اوکراين دولت روسيه را به تلاش برای جدا کردن مناطق روسی زبان شرق اين کشور متهم کرد.

آرسنی ياتسنيوک، نخست وزير اوکراين همچنين افزوده است: «گفته می شود که فدراسيون روسيه سربازانش را از مرزهای اوکراين عقب کشيده اما آنها تنها وانمود می کنند که سربازان شان را از مرزها دور کرده اند. در واقع سربازانشان در۳۰ کيلومتری مرزهای اوکراين مستقر شده اند.»

تنش ها در حالی در شرق اوکراين رو به افزايش است که روز دوشنبه وزير دفاع اوکراين از کشته شدن يک افسر نيروی دريايی اوکراين در کريمه به دست يک سرباز روسی خبر داده است. اين دومين مورد از کشته شدن سربازان اوکراين بوسيله نيروهای روسی از زمانی است که روسيه کنترل شبه جزيره کريمه را بدست گرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016