سه شنبه 19 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مولانا عبدالحميد: تقريبا موضوع به خاک سپردن جمشيد دانايی‌فر تاييد شده است


• انتظار تشکر از کسی را ندارم

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: تقريبا موضوع خاکسپاری جمشيد دانايی‌فر تاييد شده است.

شيخ‌الاسلام مولانا عبدالحميد در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر اين‌که گروهک تروريستی جيش‌العدل پيکر دانايی‌فر را در مناطق کوهستانی بلوچستان پاکستان دفن کرده است، گفت: تقريبا اين موضوع تاييد شده است؛ چراکه افرادی که برای مذاکره رفته بودند و اسرا را آوردند، به چنين نتيجه‌ای رسيده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی در پاسخ به اين سوال که آيا به دنبال اين هستيد که برای بازگشت پيکر دانايی فر اقدامی انجام دهيد گفت: امکانش هست می‌توان بحث بازگشت پيکر او را پی گيری کرد.

وی در واکنش به برخی اخبار ديگر مبنی بر اينکه داماد امام جمعه زاهدان در جريان موضوع آزادی سربازان فوت کرده است، اظهارداشت: ايشان جزء مذاکره‌کنندگان نبودند و پيش از اين به دليل حادثه طبيعی وفات کرده‌اند.

امام جمعه زاهدان در ادامه با بيان اين‌که نجات مسلمانان در گرو وجود وحدت ميان آنهاست، اظهار کرد: ما افراد امت واحده هستيم و مسلمانان با هر گرايشی که دارند، بايد به اشتراکات خود تاسی بجويند و از اختلافات پرهيز کنند.

شيخ مولانا عبدالحميد همچنين اظهار کرد: در قضيه سربازان هرکس می‌بايست هرکاری از دستش برمی‌آمد، انجام می‌داد و آنچه من انجام دادم وظيفه شرعی و ملی بوده است و برای انجام اين وظيفه نبايد منتظر تشکر بود؛ چنانچه من هم انتظار تشکر ندارم و از ظرفيتی که موجود بود استفاده کردم.

وی همچنين تصريح کرد: در اين قضيه هر اقدامی که انجام شد، با همکاری و مشورت و هماهنگی مسوولان انجام شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016