چهارشنبه 20 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اختلال در سايت ثبت نام هدفمندی يارانه‌ها و مشکلات مردم در دفاتر ثبت‌نام هدفمندی يارانه‌ها

به دنبال ايجاد اختلال در سايت در نظر گرفته شده برای ثبت نام هدفمندی يارانه‌ها (سايت رفاهی) بسياری از مردم متقاضی در دفاتر پست، پليس +۱۰ و پيشخوان دولت سرگردان شدند.

به گزارش خبرنگار ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دفاتر پيشخوان خدمات دولت برای حل اين مشکل برای ثبت نام افراد مراجعه کننده، اطلاعات افراد را به صورت مکتوب از آنها دريافت می‌کنند تا پس از حل مشکل سايت رفاهی اين اطلاعات را به دور از ازدحام مردم به سايت منتقل کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



به همين دليل در حال حاضر دريافت اطلاعات افراد برای ثبت‌نام در دفاتر پيشخوان خدمات دولت در حال انجام است.

گفته می‌شود شعبه‌های مختلف پليس +۱۰ نيز همين اقدام را انجام داده‌اند که البته در برخی از اين شعبه‌ها علاوه بر هزينه‌ ۳۵۰۰ تومانی که از سوی وزارت کشور برای ثبت نام خانواده‌ها اعلام شده، هزينه‌ای ۵۰۰ تومانی هم به عنوان هزينه فرم از مراجعان دريافت می‌شود.

در حال حاضر مسوولان دفاتر پيشخوان خدمات دولت بر اين نکته تاکيد دارند که دفاتر پيشخوان تحت هيچ شرايطی مجاز به دريافت هزينه اضافی از مردم نيستند.

متصدی يکی از دفاتر پليس عنوان کرد که با آنکه IP جداگانه‌ای برای دسترسی متصديان پليس + ۱۰ در نظر گرفته شده است، اما از دقايق اوليه صبح امروز، سايت رفاهی غيرقابل دسترس است.

اين متصدی عنوان کرد که صبح برای حل مشکل قطعی ساخت به آنها فرم‌های دستی داده شده است تا با دريافت ۳۵۰۰ تومان، اطلاعات مردم را به صورت دستی وارد فرم کرده و مقرر شده است در پايان هر روز، اين فرم‌ها به وزارت کشور تحويل داده شود تا خود مسوولان نسبت به ثبت اطلاعات در سيستم اقدام کنند و در حال حاضر نيز پيگيری‌ها جوابی نداشته است و ما به صورت دستی اقدام به پر کردن فرم‌ها می‌کنيم.

اما مدير عامل شرکت پست هم امروز در نشستی خبری به ارائه توضيحاتی در ارتباط با فعاليتهای دفاتر پست در حوزه يارانه‌ها پرداخت و در خصوص اختلالات امروز اين سايت گفت: افراد می توانند اطلاعات خود را در قالب فرم‌هايی که آماده شده به مسوولان دفاتر بسپارند تا پس از برطرف شدن اختلال آنها نسبت به ثبت اين اطلاعات در سامانه رفاهی اقدام کنند.

وی بر اين نکته تاکيد کرد که برای انجام ثبت نام به غير از قيمت ۳۵۰۰ تومانی مصوب دفاتر پستی مجاز به دريافت هزينه ديگری نيستند و فرم‌هايی که در اختيار مردم قرار می گيرد هزينه جداگانه‌ای نبايد داشته باشد.

حسين مهری همچنين گفته است که در صورتی که افراد هنگام مراجعه به دفاتر پست، کد پستی خود را به همراه نداشته باشند، اين دفاتر کد پستی را به طور رايگان در اختيار آنها خواهند گذاشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016